iDAN

16 Disember 2011

Maharaja Lawak Mega; BP & Adlin tersingkir.


Malam ini BP & Adlin tersingkir. Pi Mai selamat biar pun dua-dua sessi lawak mereka tak menjadi. Semua mengakui BP & Adlin jauh lebih terserlah dalam persediaan.

BP dalam tugasan pertama agak lewat mengeletek penonton tapi sungguh memikat di dalam tugasan lawak menggunakan prop; ramai peminat Bob Kuman pasti terkilan bilamana dia tak sempat nak berlawak lantaran Sobri asyik banyak bertanya. Pasti penonton nak tahu kes suami merajuk tak balik rumah selama tiga hari tapi ianta terputus lantaran masa mmg tak cukup.

Adlin harus diberikan kredit lantaran dia hebat menggunakan bakatnya untuk berlawak dengan kerja keras & bersungguh-sungguh dalam semua penampilannya. Bayangkan dialah seorang peserta bersendirian sampai sejauh ini. Bagi saya biarlah ramai peserta ke peringkat akhir agar meriah. Kehilangan Adlin pun BP amat melengangkan MLM. Saya pasti rindukan lawak kedua-dua mereka ini.

Samalah pelawak berbakat seperti Kumpulan Bawel yang disingkirkan buat kita rindu akan mereka. bagi saya kumpulan Bawel hebat menggunakan muzik. Lawak mereka ada nilai klasik yang sukar kita temui di arena lawak jenaka kini.


Pi Mai perlukan gaya lawak yang lebih kelas, jangan terlalu banyak menjerit-jerit atau lawak cara lama. Imuda adalah orang seni yang amat kreatif agar dia dapat mengatasi aura kelakar yang dimiliki oleh Baby Face. Seharusnya punyai tiga anggota dapat menghasilkan gelagat kelakar yang memikat. Mat Over hebat berlagu hindustan gunakan bakat ini untuk mencuit hari penonton. Baby Face pasti boleh berlagu India; rasanya jika dia boleh tukar lagu Alley Cat ke bahasa India pasti penonton terhibur. Rebutlah peluang yang ada untuk mengatasi 3 kumpulan teratas.

Agar pihak Astro memikirkan tambahan masa untuk peserta di peringkat akhir. Peserta telah berkurangan tentunya tak menjadi masalah dipanjangkan waktu berlawak agar lebih mantap pun lebih banyak ide kelakar dapat dipersembahkan.

Tiada ulasan: