iDAN

24 Julai 2012

Dilema Anif masih tak Reda 11

Ayah tetap rindukan Anif tika berjauhan tapi ayah nak Anif jadi anak yang mampu berdikari kuat semangat dan lebih matang mengenal erti kehidupan. Memang tinggal di asrama itu banyak cabarannya.

2. Agar Anif tak membenci ayah dengan keputusan mahukan Anif terus kekal di STTJ; hari ini dah Rabu lusa ayah akan awal tunggu Anif di pintu utama STTJ.

3. Ayah sentiasa terus berdoa agar Anif dapat sesuaikan diri belajar di STTJ bagai pelajar yang lain.

4. Bagi ayah SPM itu amat penting bagi masa depan Anif. Percapaian untuk cemerlang akan lebih mudah dicapai jika tinggal di asrama. Apatah lagi STTJ sekolah yang cemerlang dalam pembelajaran. Guru di sana hebat-hebat dan sentiasa mahukan pelajar mereka berjaya.

5. Jika orang lain boleh berjaya di sana kenapa Anif tidak. Lagi pun semua pihak sedang membantu Anif; KPM bukan sedikit memberi sokongan di segi kos belajar di sana. Jangan siakan amanah orang. Memang ada guru yang ambil jalan mudah tak mahu membebani tugas mereka dalam menangani bebanan perasaan Anf. Anif jangan fikirkan sangat.

6. Apa kata Anif jadikan sikap sambil lewa guru di sana yang mengabaikan keamanan persekitaran asrama sabagai satu CABARAN yang Anif akan menjadi pelajar cemerlang mengatasi pelajar lain semasa SPM nanti.



Tiada ulasan: