iDAN

21 Mac 2008

Bangun tidur cekik isteri (Ceritera)

Oleh Mohd Amin Jalil
aminjalil@hmetro.com.my


SEREMBAN: Hanya kerana mengejutkan suami daripada tidur sebelum pergi kerja, seorang wanita berdepan detik menakutkan apabila lehernya dicekik lelaki itu yang tiba-tiba naik angin.

Suaminya yang berusia 24 tahun itu turut mengeluarkan kata-kata kesat terhadap isterinya yang berumur 25 tahun termasuk mengatakan dia kesal ‘mengutip’ wanita itu.

Difahamkan, selepas kejadian itu, wanita berkenaan meninggalkan kediaman dan membuat laporan polis.

Jurucakap polis berkata, kejadian berlaku kira-kira jam 6.30 pagi Rabu lalu, ketika wanita berkenaan sudah bersiap untuk keluar bekerja di sebuah kilang di Senawang, dekat sini.




Katanya, wanita berkenaan mengejutkan suaminya itu bertujuan supaya dia tidak terlewat pergi kerja, sebaliknya tindakannya itu menimbulkan kemarahan lelaki berkenaan.

“Berdasarkan laporan yang dibuat wanita terbabit, suaminya mencekik lehernya dan mengeluarkan kata-kata kesat sebelum wanita itu meninggalkan rumah berkenaan.

“Pada keesokan harinya, kira-kira jam 7 malam, sekali lagi berlaku pertengkaran antara pasangan terbabit dan lelaki berkenaan sekali lagi cuba mencekik leher isterinya itu,” katanya di sini, semalam.

Menurutnya, dalam kejadian itu, wanita berkenaan yang tidak tahan dengan tindakan kasar suami yang memukul tangan dan badannya, cuba mengugut untuk membunuh diri dengan menggunakan sebilah pisau, namun kakak wanita terbabit yang turut berada di situ campur tangan.

Jurucakap polis itu berkata, pihaknya sudah menyiasat kejadian berkenaan dan mendapatkan keterangan daripada kedua-dua pihak untuk tindakan selanjutnya.

“Kejadian itu membabitkan pasangan suami isteri yang tidak ada persefahaman dan bertindak terhadap sesuatu mengikut emosi tanpa memikirkan kesan antara satu sama lain,” katanya.

Sementara itu, dalam kejadian berasingan, seorang lelaki dari Taman Seremban Jaya, Senawang, gagal mengawal perasaan sabar apabila bertindak memukul badan jiran itu dengan topi keledar hanya disebabkan anjing peliharaannya itu menyalak, kelmarin.

Menurut jurucakap itu, berdasarkan laporan, kejadian itu berlaku kira-kira jam 11.30 malam apabila secara tiba-tiba seorang lelaki berusia dalam lingkungan 30-an yang juga jiran terdekat bertanya mengenai bunyi bising.

"Jiran itu menyatakan bunyi bising berkenaan berpunca daripada anjing yang menyalak tetapi dia tidak terima alasan itu lalu mengambil topi keledar menghentak di belakang jirannya itu," katanya.

Jurucakap polis berkata, kes itu kini dalam siasatan untuk mengenalpasti punca sebenar kejadian.

Harian Metro

Tiada ulasan: