20 Mei 2009

Takziah Untuk Meor (Singgahsana)



Meor@Tukun

Pemergian isteri yang disayangi ketika kita masih amat memerlukannya sememangnya amat sedih untuk diterima. Tetapi kita tahu Dia Nan Esa lebih menyayanginya. Kita yang tinggal terpaksa meneruskan kehidupan ini.

Agar cahayamata yang paling bungsu akan dapat dipujuki, dapat cepat mengertian ketiadaan ibunya. Sayangi dia sepenuh & sesungguhnya. Agar Meor dapat memberikan dia kasih sayang sebagai ibu & ayah. Begitu juga cahayamata yang lain.

Lima cahayamata yang perlu dibesarkan adalah tanggungjawab yang amat besar. Usia kita hampir sebaya. Aku faham sangat kepayahan hidup kita ini. Agar Meor tidak punyai sakit kronik seperti aku, jaga kesihatan demi anak-anak. Aku juga berdoa agar rezeki yang akan diturunkan Ilahi akan mencukupi buat kita yang memang tak jauh bedanya kedudukan ekonomi yang dianugerahkan Ilahi.

Perbanyakkan bersabar & berdoa selalu demi menempuh ujian yang getir ini. Semoga roh isteri Meor... Allahyarhamah ditempatkan di golongan mereka yang Allah Azzawajalla kasihi. Aman di sana.