Translate

||| Tentang Aku |||

Foto saya
Jenaris, Kajang Selangor, Malaysia
¤¤ Penyair nan tidak akan berhenti memaparkan sesuatu. Berkata benar biar pahit sekali pun. Kata kata biarlah membawa makna. Makna jangan berbau hina.¤¤

Perlu Baca

masalah tanah pusaka Md Sesh masih tidak selesai Klik Label: Pusaka Mengambil hak milik orang lain tanpa mengikut panduan Islam adalah HARAM; akta tanah yang dipinda oleh manusia hanya perangkap NERAKA bagi mereka yang tamak akan harta dunia

08 Jun 2012

Komputer 1Malaysia



  • Penyair Idanradzi
    Yeop terkilan tak dapat komputer 1Malaysia; sbb cikgu anak-anak tak kasi borang; rakan yeop pencen lagi banyak dah dapat... (Duit KWSP duit gaji isteri Majlis Fatwa dah sahkan hak isteri jadi PUSAKA buat isteri; bila bab nak kasi komputer 1...Lihat seterusnya..


  • Mahyan Mohd Hassim tu la.. kat sek saya bila sy tgk pelajar yg dapat komputer tu mcm xlayak jer.. xtau kelayakan mcm mn.. sbb ada pelajar yg dapat tu bukanla dr pelajar yg rajin..kaki ponteng pun blh dapat gak.. biasiswapun mcm tu.. bukan gn duit tu utk beli buku tp beli hp atau topup

  • Penyair Idanradzi kan banyak aduan di internet org yg kaya dan banyak komputer BOLEH dapat, malahan ramai yang dapat jual semula sbb dah banyak komputerl yeop bergadai bergolok belikan komputer/laptop untuk anak guna duit papapasn PENCEN; sedih amat rakan serumah sewa AFIZ kasi curi pulak; rakan ini anak orang kaya sbb kami yakin dia ada kereta sbb masa hilang mmg mamat yg ada kereta yg balik kampung. (Memang bab agihan Komputer 1Malaysia ini ada tak kena cara agihannya)

  • Penyair Idanradzi ‎... berjalan ke Beijing ni bukan duit yeop, atas sponsor Kak Mila; tak semua isteri kaya raya mahu bantu keluarga dalam bab keperluan rumah seperti komputer; org perempuan bab berjalan mmg suka... seantero dunia dia nak pergi... sbb itu yeop masih tak mampu nak repair kereta perang; jauh sekali nak beli laptop sbb teringat rumah kampung dan tanah pusaka masih perlukan banyak duit untuk ditebus semula...

  • Penyair Idanradzi ‎... bagi yeop ketua keluarga yang seperti yeop perlu dibantu sbb isteri bergaji besar ada egonya; suami tak ada hak nak paksa isteri bantu dalam ekonomi keluarga, ianya terpulang kepada ihsan isteri, sbb itu adat PEPATIH suami akan keluar sehelai sepinggang jika berlaku perpisahan; nampaknya majlis FATWA kebangsaan kita pun telah menuju ke adat pepatih ini (hak KWSP telah jelas bukan lagi harta sepencarian); apa hak suami nak pertikaikan hukum hakam... bermakna jika duit KWSP ini diperhabiskan oleh isteri sebelum dia meninggal dunia suami jangan persoalkan... isteri tidak lagi fikirkan bab keizinan suami untuk dia keluar berkerja lagi.