17 April 2011

Ish6!

mana wajahnya...

AF9 Eka telah tersingkir

Konsert Minggu Kedua Akademi Fantasia 9 sememangnya memberikan kejutan yang besar apabila 2 kejutan diumumkan di awak konsert lagi. Operasi Gugur yang akan menyingkirkan seorang atau dua atau tiga atau berapa sahaja pelajar yang memberikan persembahan yang tidak mencapai piawaian. Manakala kejutan kedua pula adalah 4 calon baru yang diperkenalkan untuk mencabar 10 lagi pelajar yang tinggal setelah Eka diumumkan tersingkir malam ini.

Eka telah menyampaikan lagu I'm Sorry Goodbye dalam konsert malam ini. Sumpahan tajuk lagu ternyata sudah terkena Eka apabila mendapat undian SMS terendah malam ini. Menurut sumber, Eka telah membuat persembahan yang bagus dalam raptai yang diadakan semalam. Mungkin rasa gemuruh masih menguasai apabila persembahan Eka dikritik hebat oleh semua pengkritik.

Berikut adalah kedudukan undian selepas ditutup:

Operasi Gugur hanya akan dijalankan dalam minggu yang ketiga. Menurut Pengurus Saluran Astro Ria Azlin Reza Azmi, Operasi Gugur ini hanya dilakukan sekali sahaja dan persembahan pelajar yang tidak melepasi pawaian akan disingkirkan. Menurutnya lagi, pengguguran mungkin melibatkan seorang, dua orang, tiga orang atau mungkin tiada pengguguran sekiranya kesemua 10 pelajar yang tinggal melakukan persembahan yang baik minggu hadapan. Manakala 4 calon yang diumumkan iaitu FIR, HANI, FINA dan HAZAMA akan diketahui keputusan mereka juga minggu hadapan.