Translate

||| Tentang Aku |||

Foto saya
Jenaris, Kajang Selangor, Malaysia
¤¤ Penyair nan tidak akan berhenti memaparkan sesuatu. Berkata benar biar pahit sekali pun. Kata kata biarlah membawa makna. Makna jangan berbau hina.¤¤

Perlu Baca

masalah tanah pusaka Md Sesh masih tidak selesai Klik Label: Pusaka Mengambil hak milik orang lain tanpa mengikut panduan Islam adalah HARAM; akta tanah yang dipinda oleh manusia hanya perangkap NERAKA bagi mereka yang tamak akan harta dunia

21 Jun 2010

Catatan dari FB (Singgahsana)


Lelaki biasanya egonya tinggi!... ada juga perempuan yg ego tapi perempuan ini hatinya lebih bagaikan kerak nasi; marah hari ini esok lusa dia lembut semula.

Lelaki ego ini... sebagai isteri kenalah banyak bersabar; banyakkan sembahyang hajat pun ketika suami tidur gunakan beberapa ayat yang boleh melembutkan hati suami; seperti Surah Toha ayat 1-5 ... hembuskan di ubunnya ayat ini memang bagus untuk melembutkan hati suami, isteri atau anak-anak agar mudah ikut nasihat!.

Isteri pula kena selalu masak guna tangan sendiri; niatkan ketika membasuh beras itu agar anak & suami sentiasa lembut hati... air tangan isteri amat mujarab dari segala air jampi atau air penawar.

Jangan beli Air Jampi di surau yang menetapkan harga itu penipu... air jampi seperti di Darus Syifa' tak pernah meletakkan harga.

Amalkan sendiri tiapkali memasak atau ketika bersama di rumah itu lebih baik dari perantaraan.

Jika suami atau Isteri kena buatan manusia carilah air zam-zam ianya memang mujarab untuk mengubati buatan manusia atau syihir sang syaitan.

Jangan putus asa atas keegoaan suami atau isteri. Nasihat & teguran amat penting dalam keharmonian rumah tangga.