Translate

||| Tentang Aku |||

Foto saya
Jenaris, Kajang Selangor, Malaysia
¤¤ Penyair nan tidak akan berhenti memaparkan sesuatu. Berkata benar biar pahit sekali pun. Kata kata biarlah membawa makna. Makna jangan berbau hina.¤¤

Perlu Baca

masalah tanah pusaka Md Sesh masih tidak selesai Klik Label: Pusaka Mengambil hak milik orang lain tanpa mengikut panduan Islam adalah HARAM; akta tanah yang dipinda oleh manusia hanya perangkap NERAKA bagi mereka yang tamak akan harta dunia

16 Mei 2010

Penyair iDANRADZi ke Klinik Kardio lagi(Singgahsana)

Tengah bersiap nak ke Klinik Kardio Hospital Serdang lagi; minggu lalu semuanya kembali ke normal, amat mengejutkan gula@glukos kembali rendah ke 4++ setelah memecah rekod 10++. Kandungan glukos sebanyak 4++ memang agak memeningkan juga; terasa lesu badan ini. Mungkin faktor kegemukan; gula paling ideal bagi badan ini sekitar 5++. Apa yang banyak membantu aku; ada tiga makanan; Goji Kering, Petai & Jering. Dalam tempoh tiga minggu gula lebur begitu drastik tapi bersyarat kena berpeluh selalu.

Cumanya hati milikku makin banyak enzim atau bahan kimia bertoksik yang membuat sebahagian hatiku membengkak & mati. Doktor telah mengurangkan dos ubatan agar hati kembali normal. Maka itu pesakit kronik sepertiku kena sering mengadap doktor; tiap 3 bulan terpaksa diambil sampel darah untuk ujian terapi. Huh! memang penat!.


Badan sebenarnya masih penat setelah merisik di Kemayan, Triang. Agak penat lantaran penghawa dingin Avanza milik Mila meragam. Jalan dari Kuala Pilah ke Triang memang ngeri & berliku. Lori kelapa sawit orang Triang memang laju & sering makan jalan. Pemandu terpaksa mengalah jika berselisih dengan lor-lori ini. Ini tambah memenatkan. Triang biar pun bandar cina tetapi aku suka suasana Triang yang damai & tidak sibuk.

Siapa orang Machang di sini; aku akan ke Machang pada 10 & 11 Jun nanti pertunangan anak sulung & nikah gantung. Sekitar Disember tahun ini atau Jun tahun hadapan akan dibuat majlis kenduri di Machang sana. Di sekitar Jenaris masih tak pasti bila.

5 & 6 Jun & 12 &13 Jun jika kudratku kuat aku akan berada di Perak; sekitar Kampar, Sahom & Kota Bharu Perak. Ketat amat jadual perjalananku.