Translate

||| Tentang Aku |||

Foto saya
Jenaris, Kajang Selangor, Malaysia
¤¤ Penyair nan tidak akan berhenti memaparkan sesuatu. Berkata benar biar pahit sekali pun. Kata kata biarlah membawa makna. Makna jangan berbau hina.¤¤

Perlu Baca

masalah tanah pusaka Md Sesh masih tidak selesai Klik Label: Pusaka Mengambil hak milik orang lain tanpa mengikut panduan Islam adalah HARAM; akta tanah yang dipinda oleh manusia hanya perangkap NERAKA bagi mereka yang tamak akan harta dunia

20 Februari 2013

MENOLAK SALAM MESRA

Kebarangkalian keikhlasan aku untuk bersapa, beramah mesra atau melempar senyum disilaptafsirkan. Maka tak pasal-pasal kena sebiji. Ibarat terpocol kata-kata apa pandang-pandang.

2. Jangan silap melempar senyum sebab tanda akhir zaman itu kan manusia hanya akan memberi salam kepada golongan mereka saja. Tak semua kita terpilih untuk menjadi satu kumpulan yang besar mesra pun saling sedia beramah mesra.

3. Sebagai contoh cer cuba awak tu tak pernah ke surau; gotong royong amat dibenci; sentiasalah berwajah masam. Bersikap lu lu gua gua. Pasti awak tu akan menjadi bahan umpatan masyarakat. Malahan akan terbit kata-kata orang macam ni jika mati siapa nak uruskan.

4. Memang itu hukum karma. Biarpun sejarah telah membuktikan; dalam agihan kebajikan sesama penghuni alam ini pun telah disalahgunakan. Kini semakin kita hidup berkroni. Jika dilahirkan dalam golongan elit akan pasti sentiasa berterusan elitnya. Jika dilahirkan dalam golongan marhaen. Minta maaflah pasti amat sukar mahu melonjak martabat diri.

5. Sebagai contoh yang nyata jika ada wawasan kerajaan untuk mencelikkan IT di kalangan masyarakat berpendapatan rendah; apakah semua yang berhak dapat memilikinya. Minta maaflah jika awak tu bukan kalangan mereka yang rapat dengan golongan yang mengagihkan Komputer Riba 1Malaysia ini; memang takkan dapat ketik kekunci celik IT ini. Top-top dah lebih 200 ribu mereka telah mendapat komputer riba ini.

6. Ini yang sering berlaku biarpun awak tu waris atau kenalan rapat dengan VVIP yang punyai pengarauh dalam agihan kemakmuran negara. Jangan mimpi BELIAU akan senyum dengan awak. Sebab pastinya bila saja lihat wajah buruk awak tu sentiasa terpancar air muka awak itu yang AMAT mencurigakan; jauh sekali akan ada perasaan cinta pandang pertama. AIR MUKA awak tu bukan muka rezeki atau mesra alam. Ada fahamkah.