Translate

||| Tentang Aku |||

Foto saya
Jenaris, Kajang Selangor, Malaysia
¤¤ Penyair nan tidak akan berhenti memaparkan sesuatu. Berkata benar biar pahit sekali pun. Kata kata biarlah membawa makna. Makna jangan berbau hina.¤¤

Perlu Baca

masalah tanah pusaka Md Sesh masih tidak selesai Klik Label: Pusaka Mengambil hak milik orang lain tanpa mengikut panduan Islam adalah HARAM; akta tanah yang dipinda oleh manusia hanya perangkap NERAKA bagi mereka yang tamak akan harta dunia

19 Januari 2010

Pengikut ke 200 lebih (Singgahsana)

Diam tak diam blog aku kini telah ada 200 lebih pengikut; Paling banyak membantu menguar-uarkan blog ini antaranya adalah Bro Mazidul, Sdr Zeq, YB, Sdr Exlshina, Sdr Eelobor, Sdr VIC Diana, Cerpelai, Abuyon, Sdr SitiMurni, MrHabuk, AkuAnakPahang, Dik Azah, Combi, IeZa, Sdr Gopabahari, Dik Ieja, Sdr Masidaman, Fairuz, Eris, Siti, Sdr YangManis, Sdr Kelompen377, Cik-ejaa, Nuffnang & beberapa pelayar@pengunjung yang lain.

Tanpa bantuan & sokongan pemblog yang lain mana mungkin blog ini akan dikenali ramai. Buat masa ini aku hanyalah pendatang baru di Blogspot baru sekitar setengah tahun di sini. Impianku tentunya mahukan bertambah ramai pengunjung ke blog ini; melalui kaunter setakat ini baru sekitar 150 orang yang sudi berkunjung dalam sehari. Bagaimana langkah untuk meramaikan pengunjung ke blog ini aku masih tak pasti.

Cumanya aku akan terusan menulis biar pun sesekali terasa juga aku sendirian sebenarnya. Tak pasti siapakah yang benar-benar menyukai tulisanku; pun isu bagaimana yang pengunjung menyukainya.
Blog bagiku lebih kepada catatan peribadi & isu yang dapat menyentuh permikiran diri ini. Ada ketikanya mungkin bertepatan dengan fakta pun tarikan buat pembacanya. Tidak mustahil ada ketikanya tanpa kita sedar ada catatan amat menyinggung hati seseorang. Agar apa yang tersurat yang tersirat di dalam blog ini tidak dijadikan isu.

Ianya adalah luahan perasaan empunya blok ini yang tentunya amat peribadi, amat serba-serbi tak sempurna lantaran penerimaan kita berbeda-beda.

Angan-anganku satu ketika nanti blog ini punyai pengikut ke 1,000 lebih; mungkinkah terjadi. Orang lain boleh menarik pengunjung yang begitu ramai melayari blog mereka, kenapa kita tidak.

Penat (Delima Merkah)

Penat tidur.

Penat kerja!.

Penat nangis!... ala! siannya dia kena serang merpati!..

Peliknya Aku (Singgahsana)

Bila aku semak jurnal lamaku di Easyjournal masih ada yang klik ke sana. Sehari tak kurang dari 200 orang klik jurnal itu. Mengatasi pengunjung ke situs ini. Sedangkan aku telah lebih setengah tahun; seharian klik & kemaskini blog yang ini.

Siapa yang klik di sana? Siapa yang rajin mengintai aku di sana. Kenapa Blogspot terlalu kurang pengunjung apakah lantaran terlalu ramai pemblog di Blogspot? Terlalu banyak blog bercambahan di Blogspot hingga mana ada masa kalangan pelayar alam maya mahu membacanya. Kecuali mereka yang benar-benar menyukai tulisan seseorang pemblog.

Aku terpaksa berpindah arah melahirkan ilham di Blogspot lantaran server di sana ada masalah, paling payah mahu meletakkan imej. Sering lembab. Terpaksa menunggu begitu lama terkadang tergantung tak boleh pun muat turun sebarang data. Terpaksa memuat turun imej ke server lain & merangkai ke jurnal Easyjournal.

Di Blogspot begitu cepat, dari komputer di rumah boleh muat turun imej begitu pantas untuk dipaparkan di blog.

Aku tak mahu kehilangan pengunjung di sana. Malahan ada kalangan kenalan dari Blogspot juga asyik klik ke sana.

Sementelah itu aku sesekali terpaksa juga kemaskinikan jurnal aku di sana. Easyjournal tempat aku lama mengumpul ilham. Terpaksa juga kupantau.