Translate

||| Tentang Aku |||

Foto saya
Jenaris, Kajang Selangor, Malaysia
¤¤ Penyair nan tidak akan berhenti memaparkan sesuatu. Berkata benar biar pahit sekali pun. Kata kata biarlah membawa makna. Makna jangan berbau hina.¤¤

Perlu Baca

masalah tanah pusaka Md Sesh masih tidak selesai Klik Label: Pusaka Mengambil hak milik orang lain tanpa mengikut panduan Islam adalah HARAM; akta tanah yang dipinda oleh manusia hanya perangkap NERAKA bagi mereka yang tamak akan harta dunia

25 Februari 2012

Mengidam makan Belut


Sekitar Kajang ni siapa tahu ada tak gerai/restoran masak resipi belut; tak kiralah goreng ke, gulai ke, kuah laksa ke. Tengah mengidam ni, nak beli belut mentah siapa nak masak? Orang rumah tenguk pun geli!... kut kita masak goreng saja pandai!. Mana sedapnya.

Penyair Idanradzi:

Ramai kata belut bagus untuk peredaran darah; kalau kita siang sendiri memang darah belut ini agak banyak & ngeri juga nak potong-potong badannya terasa macam potong ular eh. Bedanya belut tak bersisik.

Izz Iezza: tengok camni...geli ahh...

Cahaya Hati: adehhh...kembang tekak ceq...kalau nk suruh makan huhuhu...

Penyair Idanradzi: Jangan bilang sup tu sup belut; dah makan kenyang-kenyang baru kasi tahu... macam mana Idah?.

Cahaya Hati: Kalau tak tau takpeee... dah selamat masuk perut nak buat macam mana dah hehe

Penyair Idanradzi: Cikgu kita Yan katanya suka makan sup belut ni jika balik ke Kelantan... ni yang tambah mengidam ni... mahu ngigau belut malam ni...

Penyair Idanradzi: Rasanya selalu ada belut di pasar malam SS Serdang; sini jarang nampak!.

doa. harapan untuk masa depan yang indah.


"Kita kalau berdoa tu, mudah je sebenarnya.
Kalau tak tau doa Arab, lafaz saja apa saja yang terlintas di hati.
Semua tu ilham Allah. Mintak apa saja, nyatakan apa saja.
Buat macam recite daily journal.
Apa yang kita dah jalankan,
apa yang kita sesalkan,
apa yang kita syukurkan,
apa yang kita harap diampuni.
Harapan kita untuk berubah dan mengubah,
harapan kita untuk masa depan yang indah.
Hanya susrkan saja pada-Nya
Dia sentiasa mendengar sebab Dia Maha Mendengar.
Tak kisah bagaimana cara awak menyatakannya
Tak kisah bila & di mana. Tak kisah kenapa.
Doa tu tanpa talian. Dan boleh diakses satu universe."

-Versus. Hlovate.