Translate

||| Tentang Aku |||

Foto saya
Jenaris, Kajang Selangor, Malaysia
¤¤ Penyair nan tidak akan berhenti memaparkan sesuatu. Berkata benar biar pahit sekali pun. Kata kata biarlah membawa makna. Makna jangan berbau hina.¤¤

Perlu Baca

masalah tanah pusaka Md Sesh masih tidak selesai Klik Label: Pusaka Mengambil hak milik orang lain tanpa mengikut panduan Islam adalah HARAM; akta tanah yang dipinda oleh manusia hanya perangkap NERAKA bagi mereka yang tamak akan harta dunia

04 Mei 2010

Siapa mahu berbesan dengan Penyair iDANRADZi (Singgahsana)

Gambar terkini 4 teruna Penyair iDANRADZi
Duduk : Anif 15, Afiz 22
Berdiri: Azim 12, Aziq 17

Ramai yang bilang Azim ini macam ayahnya semasa kecil.


Ajal maut jodoh pertemuaan semuanya di tangan Tuhan. Tapi kita boleh merancang. Ini adalah gambar anak teruna saya. Dalam zaman serba mencabar ini memang anak-anak sukar dikawal dalam menentukan jodoh mereka. Mereka ada pilihan sendiri.

Anif, Azim & Aziq
Nama penuh mereka sama sahaja semua ada Muhammad Nurhazim, Muhammad Nurhanif, Muhammad Nurhaziq & Muhammad Nurhafiz


Tetapi kita boleh melorongkan mereka orang & keluarga mana yang kita mahukan. Jika kita tidak merancang maka akan hanya takdir semata menentukan jodoh mereka. Jangan ingat keluarga yang paling kita suka bakal menjadi besan kita; Tuhan itu menguji maka ujiannya sering buat kita rasa terkesima, keliru atau gurur hati. Ada ketika keluarga yang bermasalah sering menjadi pilihan anak-anak; kita kena kuat menempuh ujian jodoh ini.

Cumanya keluarga kami bukanlah keluarga hartawan atau bangsawan. Kami adalah orang biasa hidup dalam kancah sederhana jauh sekali orang berharta.

Anif

Emmm! yang sulung si Afiz sahaja yang telah berpunya; yang tiga lagi anak teruna saya masih kosong, dalam tempoh belajar sekitar 10 tahun akan datang pastinya tiga teruna ini telah punya ada pilihan mereka. Mungkin!. Afiz jika tiada aral melintang akan bernikah sekitar tahun ini atau tahun hadapan dengan orang Pantai Timur. Jodohnya nampaknya awal sangat telah sampai!. Saya memang suka anak saya mendapat jodoh awal, rasanya jika telah 25 tahun ke atas siapa mahu menguruskan perkahwinan & kehidupan mereka. Memang itu syaratnya, jangan membujang terlalu lama. Buat si Afiz mungkin tiada masalah sebabnya saya masih ada; bagaimana si Aziq & adik-adiknya jika 10 tahun lagi. Saya mungkin telah tiada.

Bagaimana? Siapa yang sudi berbesan dengan saya, sudi-sudikan memberi lorong anak kita berkenalan; mungkin melalu FB atau lain-lainnya. Jika ada riak mereka sealiran esok atau lusa saya akan hantar cincin tanda. Jika ada jodoh tak ke mana!. Kenapa tidak kita merancangkannya. :)

FC Azim
Azim Kidz