Translate

||| Tentang Aku |||

Foto saya
Jenaris, Kajang Selangor, Malaysia
¤¤ Penyair nan tidak akan berhenti memaparkan sesuatu. Berkata benar biar pahit sekali pun. Kata kata biarlah membawa makna. Makna jangan berbau hina.¤¤

Perlu Baca

masalah tanah pusaka Md Sesh masih tidak selesai Klik Label: Pusaka Mengambil hak milik orang lain tanpa mengikut panduan Islam adalah HARAM; akta tanah yang dipinda oleh manusia hanya perangkap NERAKA bagi mereka yang tamak akan harta dunia

20 Oktober 2016

Minimum RM50



Sy ada ngadu dengan Abg Najib ke BPA bawah JPM; afdal sangat elaun bersara staf awam atau tentera kenaikan elaun bersara minima RM50 sebab golongan buruh kasar jua golongan marhaen macam sy ni rasa amat tertekan dengan kos sara hidup yang makin tinggi... bagaikan jasa mereka ini tidak dikenang; sy katakan penghambaan zaman moden.

Sy tak dilayan malahan JPA siap ungkit lagi yang pencen sy sepanjang tahun kan naik RM20... 2% setahun, siap kasi sy jumlah setahun bla bla bla; macamlah sy tak pandai mengira... padahal staf awam baru ni bulan Septembar semua naik dua kenaikan gaji; abg saudara sebagai derebar pun naik sekitar RM100 lebih pada bulan lalu; kenaikan itu semua duit GST rakyat juga; pulangkan cara saksama kepada rakyat apalah salahnya untuk tambah kuasa membeli rakyat...

Yeop Rindu: Yang VVIP atau golongan elit bersara ni apalah dihirau sangat pencen mereka pun rata-rata RM5K belaka; bila laki bini bersara tak jadi RM10K... cer PM tu pencen dengan RM1K baru dia faham kut?. Bagaimana Kak Mah terpaksa makan maggi bila duit cupoi!!!.

Rapatkan jurang kemiskinan ini dengan cara kenaikan gaji minima ini ditambah. Jangan naik semua dari 2% ke 5% ini kalut namanya.

nota:

Golongan marhaen ini sy maksudkan buruh kasar ofis boi, pencuci, yang dulunya hanya di tangga gaji lulus darjah Enam atau SRP/LCE; juga bekas perajurit yang pencennya sekitar RM1,000 ke RM2,000 sahaja. Bagaimana nak hidup di kota atau di desa sekalipun.

Staf Awam kini jadi Pembantu Am Pejabat@Ofis boi gajinya udah okey & persaraan mereka pun bolehlah; cer semak pencen orang sebaya sy yang hanya kenaikan tahunan sekitar RM20 atau 2% ini yang sy usulkan.