Translate

||| Tentang Aku |||

Foto saya
Jenaris, Kajang Selangor, Malaysia
¤¤ Penyair nan tidak akan berhenti memaparkan sesuatu. Berkata benar biar pahit sekali pun. Kata kata biarlah membawa makna. Makna jangan berbau hina.¤¤

Perlu Baca

masalah tanah pusaka Md Sesh masih tidak selesai Klik Label: Pusaka Mengambil hak milik orang lain tanpa mengikut panduan Islam adalah HARAM; akta tanah yang dipinda oleh manusia hanya perangkap NERAKA bagi mereka yang tamak akan harta dunia

28 November 2012

Karya iDAN

2012 hampir ke penghujungnya. esok akan berakhir bulan November dan masuk bulan terakhir. 26 Januari akan bertambahlah usiaku makin dekat ke ambang Warga Emas.

2. Tahun 2012 ini nampaknya telah menghasilkan satu perkembangan yang baik sebab impian aku sejak kecil mahu menjadi Penyair nampaknya kian memutik. Ada sekitar 30 buah puisiku terbit di media tempatan. Biarpun cuma satu di Mingguan Malaysia; akhbar arus perdana tapi akhbar tabloid yang terbit cuma seminggu atau dua minggu sekali banyak memberikan aku ihsan ruang untuk berkarya.

3. Terima kasih kepada Dewan Sastera, Mingguan Warta Perdana, Media Terkini, Harian Metro, Harakah & Suara Keadilan di atas penilaian yang ikhlas serta sudi menerbitkan karya saya. Saya berharap akhbar & majalah lain yang sering saya menghantar karya tetapi tidak pernah/sesuai diterbitkan agar nanti ada ruang buat saya bersuara melalui penulisan.

4. Sebenarnya jika ada umur yang panjang aku memang punyai impian mahu meninggalkan 1001 karya terutama berbentuk puisi buat peninggalan untuk anak-anak serta mereka yang meminati dunia sastera. Rasanya jika dikumpulkan tulisan di dalam blog impian ini memang telah pun 50% terlaksana. Cuma jika boleh aku mahu hasil seni atau puisi yang bernilai dapat menjadi renungan bersama.

5. Selagi ada ilham & aku tidak nyayuk memang aku akan terus giat menulis. Agar nanti ada sesuatu yang boleh dinilai sebagai hasil seni sastera nan murni buat wadah mereka yang meminati sastera.