30 Mac 2013

Layanan Pejabat Pos

 
 Semalam tunggu sekitar 45 minit tapi terlajak LIMA minit saja; Urusan ASB hanya boleh dilakukan tepat 5:00 petang; Angka giliran saya terbit 5:05 petang urusan tak dapat diteruskan; itulah Pejabat Pos Malaysia... Patutnya asingkan nombor giliran ASB... (semua dilamsam satu nombor: PELBAGAI) jika masa berbaki 45 minit urusan tak boleh diteruskan janganlah kasi nombor giliran untuk ASB (saya sampai sekitar 4:15 petang); Pej Pos tutup jam 6:00 petang. Hentikan keluaran angka giliran sejak 4:00 petang atau lebih awal dari itu sepatutnya... Kan bagus begitu: 45 minit macam-macam boleh dimanfaatkan hidup saya mmg tak lama mana lagi... tapi terbuang sebab sistem manusia buat tak jelas! bertindih, mabuk, & tak adil... menyampah amat.

2. Boleh ke staf tu kata kami tadi panggil pelanggan yang nak berurusan dengan ASB; tadi tu bila sejam tadikah... atau 45 minit tadikah... sy tak dengar pun panggilan tu atau panggilan berbisik-bisik sesama pelanggan?!.

3. Bermakna jika mahu berurusan dengan Pejabat Pos fasal ASB ni kena sejam dua jam awal dari saat terakhir 5:00 petang yang ditentukan; sejam sebelum 5:00 petang mmg tak pasti akan selesai. GILER meraban.. Xsen betul mentang-mentanglah orang ramai awak aniaya saya iyer! (kata hati marahku; hakikatnya aku buat TAK kisah saja)


Respon Menarik di FB: