Translate

||| Tentang Aku |||

Foto saya
Jenaris, Kajang Selangor, Malaysia
¤¤ Penyair nan tidak akan berhenti memaparkan sesuatu. Berkata benar biar pahit sekali pun. Kata kata biarlah membawa makna. Makna jangan berbau hina.¤¤

Perlu Baca

masalah tanah pusaka Md Sesh masih tidak selesai Klik Label: Pusaka Mengambil hak milik orang lain tanpa mengikut panduan Islam adalah HARAM; akta tanah yang dipinda oleh manusia hanya perangkap NERAKA bagi mereka yang tamak akan harta dunia

22 Disember 2010

Menarik Kisah Gadis Lara ini.



Gadia Lara

gadis lara kekasih masih berhubung dengan bekas teman wanita

Posted on 21.12.2010 1:45 AM

Saya bercinta dengan teman lelaki saya sejak tahun lalu. Bermula dengan hubungan seperti adik kakak, terus membibitkan cinta di hati, semasa dia berpisah dengan teman wanitanya dulu, dia sangat bencikan w. tetapi sejak kami mula bercinta dia dpt memaafkan w dan menerimanya sbg kawan. Yang merunsingkan saya mereka kerap berbalas sms. ada masanya semasa bersms dengan saya, dia juga berbalas msg dgn w. Baru-baru ini saya terbaca sms nya dengan w sejak bulan 2 tahun ini, w banyak ceritakan pengalamannya dengan kekasih barunya. Ternyata w telah berubah dan terbuka dengan dunia sosial. Dia dengan selambanya menceritakan aktiviti sumbangnya bersama kekasih baru nya dan paling memeritkan kekasih saya bagaikan melayan ceritanya!.

W juga dengan selamba bertanyakan apa yg pernah teman lelaki saya lakukan bersama saya, juga bertanyakan adakah teman lelaki saya dapat menyimpan kesucian kami hingga kahwin nanti? saya merasa sangat marah dan tertipu. Jika ikutkan rasa hati saya pasti akan menyerang kedua-duanya sekali tetapi hingga sekarang saya masih belum mendapat idea bagaimana saya hari harus bersemuka dengan teman lelaki saya. Haruskan saya berterus terang dengan nya? bagaimana dengan w???

(Saya jarang amat buka blog ini; lantaran sering sahaja server easyjournal ini bermasalah. Sedangkan ilah blog yang amat saya sayangi. Baru sekitar sebulan server easyjournal ini kembali okey! harapan saya blog ini akan kembali berkembang seiring dengan blog saya yang lagi satu lagi... di blogspot; insyaAllah akan saya buat setiap salinan tulisan saya di sana untuk dimuatkan di blog ini)

iDAN berpesan.

Gadis Lara:

Cinta nan sejati adalah cinta nan bersih & suci. Cinta yg tidak berbaur dengan noda. W yg menganggu hubungan Gadis Lara bukanlah gadis baik lagi suci. Tidak ada bangganya menceritakan hubungan sumbang dengan orang lain (kekasih Gadis Lara). Aib & dosa diri sebaiknya dirahsia & dilindungi agar tak menjadi buah mulut orang. Nafsu itu ibarat api yang mudah marak & merebak.

Nafsu sebaiknya digunakan setelah bernikah; buka mencetus perbuatan sumbang.

Jika Gadis Lara kuat kudratnya ada baiknya berterus-terang dengan kekasih Gadis Lara@adik yang adik tak suka hubungan yang mengadu domba perkara sumbang. Jangan memaksa kekasih adik putus hubungan dengan W itu; selalunya lelaki ini tinggi egonya tak mahu dirinya diganggu. Apatah lagi dalam masalah perhubungan dia dengan gadis lain.

Cuma kawal & perhatikan pergerakan kekasihnya jangan sampai berjumpa G tersebut & berhubung dengan cara intim; takut cintanya akan berubah lantaran orang pernah patah hati ini sukar kita fahami hatinya. BerSMS mana mungkin kita kawal; penat diri & sebak rasa sahaja. Kita bersangka baik sahaja dengan aktiviti gila berSMS kekasih adik itu. Takkan ke mana pun berSMS cuma jangan sampai terjalin hubungan nyata.

Bersabar & banyakkan sembahyang hajat agar hati kekasih adik tetap setia dengan adik. Doakan jua agar jodoh adik segera bertemu dengannya. Sukar jaga bercinta terlalu lama. Serahkan kepada Ilahi jika terjadi pergolakan jiwa bila ada krisis begini. Yakinkan hati itu semua ini sekadar gangguan sementara.

Tak payah nak ganggu W tersebut lambat laun pasti dia akan hilang sendiri dalam kehidupan adik.

Paling penting kekalkan iman & kekuatan diri agar kekal menjaga kesucian diri adik; jika adik masih suci berlaku sebarang perpisahan percayalah adik akan pasti mendapat anugerah jiwa nan tenang & kebahagiaan yang tak diduga di masa mendatang.