Translate

||| Tentang Aku |||

Foto saya
Jenaris, Kajang Selangor, Malaysia
¤¤ Penyair nan tidak akan berhenti memaparkan sesuatu. Berkata benar biar pahit sekali pun. Kata kata biarlah membawa makna. Makna jangan berbau hina.¤¤

Perlu Baca

masalah tanah pusaka Md Sesh masih tidak selesai Klik Label: Pusaka Mengambil hak milik orang lain tanpa mengikut panduan Islam adalah HARAM; akta tanah yang dipinda oleh manusia hanya perangkap NERAKA bagi mereka yang tamak akan harta dunia

13 Disember 2005

Chat vi Pulau Carey (Delima Merkah)

iDAN: apa cerita sekarang

iDAN: Ma dah kawin ke belum

iDAN: cam mana kerja?

Ma: askum

iDAN: wsalam

Ma: Ma baik ja

Ma: mcm tu juga laaa

Ma: tak kahwin lagi

Ma: tak sampai seru lagi

Ma: abg mcm mana

Ma: sihat ka

iDAN: abg ..ok Cuma..dah lupa muka Ma

Ma: ya kaaa

iDAN: hari tu Ma ada kasi gambar ntah kat mana pc tuuu ......ilang dahh gambar tuu

……………..

iDAN: abg tengah dlm delima

Ma: kenapa

Ma: delima apa

iDAN: kena tinggal berjauhan dgn kak mila

iDAN: mungkin dua anak kak mila jaga

iDAN: 2 lagi tinggal dgn abg

Ma: aik kenapa mcm ni

iDAN: opis kak mila pindah ke pulau carey

iDAN: nak berulang dlm 150km pergi balikk

Ma: ishh jauh tu

Ma: abg tak boleh pindah ke sana ka

iDAN: kalau abg berulang memang boleh.. tapi gaji abg kecik

iDAN: habis duit kat perjalanan jerr

iDAN: abg kan ke kerja kerajaan

iDAN: pindah…payah Ma kalau berhenti... apa jaminannya kerja swasta

iDAN: abg kerja taraf buruhpun kalau apa2 masalah senang

iDAN: contohnya kalau sakit… serangan jantung.. nak cuci buah pinggang ke..

iDAN: kerja swasta tanggung ke semua tuu

iDAN: kalau nak ambik ansuranpun sekarang nii dahh lewat... rasanya dah mahal...

Ma: EMMM susah la mcm tu

Ma: abis abg dah bincang ngan kak mila ke

iDAN: dia kalau boleh memang nak tukar kerja

iDAN: tapi tahu jerr faktor umur payah nak dapat kerja

iDAN: gaji kat golden hope tuu pun mungkin dahh rm2000++

iDAN: abg tak pasti gaji kak mila

iDAN: memang payah nak cari kerja kalau nak gaji bermula semahal tuu

iDAN: abg yg kasi cadangan agar dia ambik jerr kuater tuu

iDAN: kalau dah syarikat tuu kasi kuater.. duduk jerr kat pulau carey tuu

Ma: kalau dah itu keputusan abg ngan kak mila Ma rasa abg ngan akak boleh hadapi

Ma: cuma awall2 ni anak2 dan abg ngan akak akan rasa berjauhan

Ma: insyaallah akan biasa

iDAN: yg abg terfikir

iDAN: camm boss kak mila yg buat cadangan tuu

iDAN: tak fikir masalah pekerja...

iDAN: umur dah camm kami.. takkan nak bertapak di tempat baru

iDAN: kekawan kak mila ada kira2 100 org lebih kena pindah

iDAN: tak ada apa pulau carey tuu Ma

iDAN: estet kelapa sawit & kampung org asli jerr

iDAN: ....