Translate

||| Tentang Aku |||

Foto saya
Jenaris, Kajang Selangor, Malaysia
¤¤ Penyair nan tidak akan berhenti memaparkan sesuatu. Berkata benar biar pahit sekali pun. Kata kata biarlah membawa makna. Makna jangan berbau hina.¤¤

Perlu Baca

masalah tanah pusaka Md Sesh masih tidak selesai Klik Label: Pusaka Mengambil hak milik orang lain tanpa mengikut panduan Islam adalah HARAM; akta tanah yang dipinda oleh manusia hanya perangkap NERAKA bagi mereka yang tamak akan harta dunia

19 November 2014

Wsapp Waris Md Sesh i



Borak di Kumpulan Wsapp Waris Md Sesh (wms)

Lizz:  Pakcik isman ni adik maksu la iyer 

 Paksu Pakcik isman ni adik ipar maksu Mila... biras paksu... isterinya yang adik maksu... panggil pak angah sebab adik Mila... mak angah anak no 2 dari adik beradik maksu Mila kita tu...
YongYahYot: Lizz orang kat Tasik Putri ni dah banyak kawin buat kenduri nya malam
Tak apa nanti kami jenguk Yong di Bukit Jalil jika Yong balik Tasik Putriada Soleh juga isterinya boleh kita kenal. Jumpa di Tasik Putri atau Soleh bawa isteri nya rumah Yong di Bukit Jalil.

 Lizz tu Yong di mana pun sampai... Lizz bawa kereta sampai ke pahang jauh mana pun dia pandai cari jalan... Siti payahlah sikit sebab tinggal di Perak... sy pun teringat- ingat emak Yong... tapi asyik bila hujung minggu ada halnya...

 Memang seronok jika dapat sertai rombongan Yong antar Soleh tu... kita jarang berkumpul... Tasik Putritu tak jauh mana... jika ada majlis yang boleh kita berkumpul memang kena kejor peluang tu...


 YongYahYot: ok semoga kita dapat berjumpa tak kira la bila, janji kita kenal sedara ye dak
 Jemputan Abang Latif ni jangan lupa... Siapa ada sekitar Batu Gajah kena jenguk Abang Latif... imam masjid Batu Gajah... senang amat nak tuju... sebelah masjid Batu Gajah... Siti mesti boleh ingat ingatkan masa Dayang kenduri di dewan Seri Gombak tu Abang Latif ada datang...

 Lizz: Insya-Allah kalau xde apa hal Lizz datang...

Lizz: Tak kenal lah paksu...

 YongYahYot: ha yang ini Siti kena pergi sebab dekat

 Lizz: A'ahhh Siti la kena pergi...hehe

 YongYahYot: ye Lizz makYong tunggu, tapi leteh le kamu baru balik kerja

 Lizz: Haha..ok kot...

 Siti Kak Nomie: Siti pn xkenal. Siti ikut org bw.xda org bw xdpt gi.Siti mn tau bw kereta. 

 Paksu ada majlis hari sabtu ni agenda bertindih... kenderaan x ada... jika pandai naik kereta kan best... jalan kaki dari kampung pisang  tidur hotel bajet Batu Gajah... kan menarik... teringat Abang Latif... Cik Peah pasti datang mana rupa Kak Laili kita mana rupa Kak Lina kita ish sedih amat... jika ada heli atau pesawat sendiri  kan senang kan Yong… 

 YongYahYot: beli le,boleh tumpang pi melancong.

Hahaha kalau jadi jutawan dah lama sy beli Yong bawa Yong main salji di Hokkaido.

 Hihihi Lizz tu mulalah... bab tak kenailah kena kenaikan diri...

  Sebut cucu Md Sesh bertempik nanti Kak laili... Cik Peah tu memang opah Lizz Opah Siti juga. Pangkat nya sama saja macam opah Kamariahopah bi. Masalah tiri tu hanya pangkat dunia.

 Linda: sape ni paksu..macam pernah dengor nama Laili ni?.

 Kak Laili ini anak Cik Peahbersama suami sebelum ataok radzi. tak pasti jika tak silap anak Pak Baki sama dengan imam kita kat masjid Batu Gajah tu. Bukan orang lain. satu lagi adik Kak Lili ni pula ada nama Kak Lina. Sebelum Atok Radzi kahwin dengan Cik Peah ni; Kak Lina ini adalah anak angkat Atok Radzi.

YongYahYot: betoi2 Yong kenal  Cik Peahtu ada lagi idan,rasa nya dah tua dah

Cik Peah kini tinggal di rumah si Lina Yong di Bagan Datoh. Tapi tak berapa sihat. Si Lina yang jaga. Umurnya tak pasti tapi sekitar 70an tu dah tentu. Nani dalam wms kita ni boleh kasi tahu.

Samalah Yong Yahkita ni... arwah Yot pakcik Terot kita tu tak batal air sembahyang jika bersalaman dengan emak Yong  yang sedang sakit tu... sebab tu paksu dengan Yong tak anggap orang luar satu keluarga... Sebab tu paksu sedih sangat bila dengo si Ju sibuk nak beli tanah di kct sedangkan tanah ayahnya orang teroka... asal tanah tu memang opah Kamariah punya... dah ambil kuasa pun... rasanya Yong tahu kan... tanah tu dah okey... itu kenangan opah Kamariah. ?.

Siti Kak Nomie: Sabtu suami keroja huhuhu

Kita bukan orang lain patutnya saling orang kata timang menimang sama sama kita...

YongYahYot: memang, tak tau lah macam mana dak ju nak uruskan harap boleh selesai lah, dia pun nak sangat jumpa  kamu ngan nomie