Translate

||| Tentang Aku |||

Foto saya
Jenaris, Kajang Selangor, Malaysia
¤¤ Penyair nan tidak akan berhenti memaparkan sesuatu. Berkata benar biar pahit sekali pun. Kata kata biarlah membawa makna. Makna jangan berbau hina.¤¤

Perlu Baca

masalah tanah pusaka Md Sesh masih tidak selesai Klik Label: Pusaka Mengambil hak milik orang lain tanpa mengikut panduan Islam adalah HARAM; akta tanah yang dipinda oleh manusia hanya perangkap NERAKA bagi mereka yang tamak akan harta dunia

16 Jun 2010

FB dalam dua Bulan (Singgahsana)


Aku sebenarnya amat tak minat dengan FaceBook (FB). Bukannya apa-apa, di sana terlalu luas skopnya & amat bebas pergaulannya. Seperti ramai kalangan sana asyik lupa diri lantaran dalam sebulan sahaja senang-senang kita boleh berkenalan lebih dari 200 orang rakan. Jangan harap kita akan dilayan oleh rakan di sana sebabnya kesnya tak ubah bagai MIRC. Jika siapa pernah ber cit-cat dengan MIRC tahulah bagaimana musibah kejutan budaya ICT ini.

Dalam apa jua wadah memang buat kata mantan PM kita Ayahda Mahathir. ICT ini ibarat pisau; pandai-pandailah kita menggunakan pisau ini; sama ada nak mengugut orang pun boleh membunuh orang atau pun sebaliknya nak guna pisau ini untuk membedah menyelamatkan nyawa orang; Ianya terpulang pada kita.

FB nampaknya begitu cepat dapat menghubungkan kita; bayangkan aku aktif dalam FB sampai terabai blog ini dalam sekitar dua bulan. Hasilnya ramai rakan lama yang dapat aku kontak semula. Antaranya aku tak tahu pun aku punyai rakan yang aktif dalam penganalisa politik. Prof Nizam.

Keluarga Prof Nizam.

Puteri Prof Nizam.

Begitu juga Ir Sabri yang sekitar 35 lalu tau-tau telah menjadi jutawan & tinggal di Sg Pencala. Semuanya terhasilnya pertemuan semula melalui FB. Ir sejak di bangku sekolah nampak brutal tapi adalah pelajar yang bijak. Dia tak rapat sangat dengan aku berbanding Raja Azmi tetapi melihat perkembangan hidupnya memang ianya membuatkan rakan-rakan lain terkesima.

Banglow Ir Sabri di Sg Pencala.


Keluarga bahagia Ir Sabri

Paling sedih bilamana rakan ICT telah kenal FB langsung senyap sepi, tak lagi kasi respon di blog ini; bila kita tenguk dinding mereka di FB meriah bukan main. Memang FB dapat mengatasi Blogspot cumanya jujurkah mereka di sana?.