Translate

||| Tentang Aku |||

Foto saya
Jenaris, Kajang Selangor, Malaysia
¤¤ Penyair nan tidak akan berhenti memaparkan sesuatu. Berkata benar biar pahit sekali pun. Kata kata biarlah membawa makna. Makna jangan berbau hina.¤¤

Perlu Baca

masalah tanah pusaka Md Sesh masih tidak selesai Klik Label: Pusaka Mengambil hak milik orang lain tanpa mengikut panduan Islam adalah HARAM; akta tanah yang dipinda oleh manusia hanya perangkap NERAKA bagi mereka yang tamak akan harta dunia

14 April 2011

Cer Cerite...

Usop Wilcha Shy8 Naik Angin Pihak Ambil Kesempatan

Mstar Online ada pihak yang cuba ambil kesempatan dengan fenemona Usop Wilcha.

‘Usop Wilcha’ Naik Angin Ada Pihak Ambil Kesempatan

Shy8 dalam watak Hantu Kak Limah Balik Rumah

PETALING JAYA: Pelakon Syed Mohamad Asri yang terkenal sebagai Usop Wilcha dalam filem Hantu Kak Limah Balik Rumah (HKLBR) kesal dengan perbuatan individu yang menubuhkan kelab peminat melalui Facebook menggunakan nama wataknya untuk memperdayakan orang ramai.

Syed Mohamad Asri atau nama komersialnya Shy8 berkata, dia terkejut apabila tiba-tiba ada pihak menghubunginya bertanyakan mengenai pakaian yang dibeli melalui pengendali laman sosial itu sedangkan dia tidak tahu menahu apa-apa.

“Saya menerima kiriman e-mel dan panggilan telefon daripada peminat yang merungut tentang pakaian yang mereka beli kerana mereka sangkakan urus niaga itu dikendalikan oleh saya. Sedangkan saya tidak menubuhkan apa-apa kelab peminat apatah lagi mahu menghasilkan cenderamata menggunakan populariti saya dalam filem tersebut,” katanya kepada mStar Online, Selasa.

Dia diminta mengulas tentang perang mulut yang berlaku antara dia dengan seorang lelaki yang mengendalikan Kelab Peminat Facebook Usop Wilcha berikutan insiden berkenaan.

Shy8 atau Syed Mohamad Asri menengur individu yang dikatakan mengambil kesempatan terhadapnya menggunakan.

Pelakon yang popular dengan karakternya berkerusi roda dalam filem tersebut kesal dengan individu tersebut kerana mengambil kesempatan.

“Saya bukan marah mereka yang menumpang populariti Usop Wilcha untuk mencari rezeki itu kerana bagi saya ia bukan rezeki saya seorang. Tapi apa yang dikesalkan mereka membabitkan saya dalam urusan jual beli sehingga ada mesej saya terima tentang perkara-perkara yang saya sendiri tidak tahu.

Katanya, dia memberi kebenaran kepada individu tersebut untuk mengendalikan kelab peminat berkenaan tetapi tidak menyangka pula ia dijadikan batu loncatan untuk mengambil kesempatan.

Lebih menyakitkan hati katanya, individu tersebut turut menulis status yang bukan-bukan di dalam Facebook tersebut termasuklah menghinanya dengan perkataan yang kurang sopan.

“Saya suruh dia berhenti menulis status yang bukan-bukan yang boleh menimbulkan perspektif buruk masyarakat kepada saya.”

Jelas pelakon itu lagi dia tidak mahu peminat-peminat Usop Wilcha terpedaya dengan perbuatan pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab seperti itu.

Ketika ditanya tentang tindakannya dia tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan tegas kepada individu berkenaan sekiranya masalah tersebut masih berlarutan.

“Kita tengok dahulu, jika dia semakin melampau saya akan ambil tindakan dan perkara ini telah dibincangkan dengan pihak-pihak tertentu,” katanya yang dalam perancangan membintangi filem Usop Wilcha arahan Mamat Khalid.

Hantu Kak Limah Balik Rumah revolusi GARAPAN TERBAIK

Aku sempat menonton filem "Hantu Kak Limah Balik Rumah" sebuah filem komedi seram oleh sutradara sempoi yang bernama Mamat Khalid. Filem ni sangat menarik perhatian aku sebab mesej yang disampaikan sangat berkesan. Biarpun kaedah garapan mesej yang diketengahkan agak perlahan sifatnya, tetapi amat berkesan sampai menjadikannya bahan ketawa penonton.

Sedikit Sinopsis Hantu Mak Limah Balik Rumah.

Kisah Hantu Kak Limah bermula apabila Awie balik ke Kampung Pisang selepas 2 tahun bekerja di oversea . Disebabkan rumah Awie bersebelahan dengan rumah Kak Limah, maka dia tegur Kak Limah seperti biasa apabila ternampak Kak Limah di tingkap rumah melihat luar.Maka dari situ bermulalah kisah hantu Kak Limah yang menggemparkan penduduk Kampung Pisang. Kalau nak tau lanjut, sila tonton di wayang kerana aku pasti anda akan rasa puas hati membayar duit tiket wayang untuk tengok filem ni.

Mesej yang aku suka dalam filem ni ialah:
  • mesej di mana penduduk kampung mula sedar akan kepentingan kepimpinan muda untuk menerajui kepimpinan Kampung Pisang. --> kiranya kalau dalam situasi politik semasa, kita perlukan kepimpinan muda menggantikan pemimpin tua yang dah tak produktif memimpin Malaysia la.
  • mesej di mana pembuat filem hanya kekal dengan idea biasa. Tiada cubaan keluarkan idea baru.
  • Mesej kesatuan antara jiran tetangga, perlu la kita ambil berat tentang kesihatan jiran kita.
  • Dan bermacam-macam mesej PENTING untuk kita.
Inilah yang bagus, berhibur sambil menasihat. Terbaik!

http://www.hilalazmi.com