Translate

||| Tentang Aku |||

Foto saya
Jenaris, Kajang Selangor, Malaysia
¤¤ Penyair nan tidak akan berhenti memaparkan sesuatu. Berkata benar biar pahit sekali pun. Kata kata biarlah membawa makna. Makna jangan berbau hina.¤¤

Perlu Baca

masalah tanah pusaka Md Sesh masih tidak selesai Klik Label: Pusaka Mengambil hak milik orang lain tanpa mengikut panduan Islam adalah HARAM; akta tanah yang dipinda oleh manusia hanya perangkap NERAKA bagi mereka yang tamak akan harta dunia

22 Julai 2009

Sungai Bil (Santai)


Deruan air Terjun Sungai Bil mendamaikan, pernahkah anda sampai di sini?

Aku dua tiga kali kot! sampai di sini.

Siapa yang sering ke utara ikut jalan lama pasti perasan Sungai Bil ini di mana.













Jeram ini masih tidak tercemar, kejernihan airnya masih terserlah. Agar sungai ini tetap dipelihara.











Jika aku punyai kesempatan
pasti akan santai di sini lagi!

3 ulasan:

Mazidul Akmal Sidik berkata...

He! He! Inilah kampung saya, saya dilahirkan, dibesarkan di kampung sama.

Sebab itu saya terror berenang :)

iDAN berkata...

Yasin pernah kasi tahu yang Pengacara 360 Mazidul ini sekampung dengannya. Maka itu tiap kali tenguk siaran 360 pasti aku teringat sahabatku Yasin yang lama terpisah.

Bila ada respon dia di blog aku ini memang aku suka sangat. Tak sangka orang kampungnya yang popular terklik blog aku... Nanti aku nak bawa anak-anak ke Sungai Bil lama tak ke sana. Nak berendam puas-puas!

Tanpa Nama berkata...

Seperkara yg bakal pengunjung perlu ingat sebelum ke sana ialah jgn lupa bawa kelengkapan menangkap ikan. Paling sesuai panah (perlu keterangan), jala atau pancing. Tengas, selimang, sebarau, lelan, seluang, putih, sisik tebal, tilan, udang tagan, tidak menghampakan.
Amat sesuai berkunjung di waktu cuaca panas kerana air yang begitu sejuk dan berhati hati di waktu cuaca mendung atau hujan. Silalah berkunjung, insyaallah anda pasti tidak akan hampa.

YB