Translate

||| Tentang Aku |||

Foto saya
Jenaris, Kajang Selangor, Malaysia
¤¤ Penyair nan tidak akan berhenti memaparkan sesuatu. Berkata benar biar pahit sekali pun. Kata kata biarlah membawa makna. Makna jangan berbau hina.¤¤

Perlu Baca

masalah tanah pusaka Md Sesh masih tidak selesai Klik Label: Pusaka Mengambil hak milik orang lain tanpa mengikut panduan Islam adalah HARAM; akta tanah yang dipinda oleh manusia hanya perangkap NERAKA bagi mereka yang tamak akan harta dunia

14 April 2010

Tangisan (Delima Merkah)

Tangis1
Mungkin sekadar merajuk seorang diri

Tangis 2
Perlu belaian kasih sayang.



Tangis 3
Sampai kering air mata kenapa tidak didakap & dukung dia.


Tangis 4
Lambat kan reda ratapannya.

Tangis 5
Mana ibunya!.

10 ulasan:

V.I.C @ D.I.A.N.A berkata...

Aik... yang last tu pun pandai nangis tu. Tinggal tak nampak airmata je.... pasal kalau airmata mengalir pun bulu2 kat muka dah serap habis. hehehehhe...
Itu kalau ada depan vic tu dah kena gomol dah. ekekekekek

eelobor berkata...

Hati menangis siapa yang tahu???

abuyon berkata...

salam sahabat,

Menangislah, agar tangisan itu
dapat mengingatkan kita
pada hari-hari mati!

Setitis airmata yang mengalir
kerana-Nya, adalah lebih
mahal dari apa yang
kita pernah miliki

zeqzeq berkata...

tangisan romantik adatak??tau tangis mengada-ngada..

iDAN berkata...

Sdr Diana,

Anak kucing memang comel, semua suka akan anak kucing ini, terutama kanak-kanak!

iDAN berkata...

Sdr Eelobor,

Baik perempuan mahu pun lelaki ada ketika kita terpaksa menangis jua, untuk redakan keresahan hati itu.

Kanak-kanak menangis memang satu kelaziman!, mereka perlu dimanja.

iDAN berkata...

Sahabatku Abuyon,

Rasulullah S.A.W telah bersabda, "Bahwa tidak akan masuk neraka orang menangis kerana takut kepada Allah sehingga ada air susu kembali ke tempat asalnya."

& banyak lagi tentang air mata dikaca mata Islam.. Tapi tak semua kita sedar betapa hati kita amat keras serta degil untuk meminta ampun & bertaubat sampai mengalir air mata!.

iDAN berkata...

Mesti ada Zeq, nanti kalau kita selitkan gambarnya ada yang saman pulak!... terutama bab mengada-ngada di AF tu!.. perasan kan?.

YB berkata...

Salam Dan,

Tangis kanak kanak dan haiwan penuh keikhlasan. Tidak sama dengan tangisan ramai org sekarang ini di Hulu Selangor.

atoi berkata...

salam,

menangislah kerana takut pada-Nya. Dan airmata tubat itu, Telaga Kautsar ganjarannya.