iDAN

22 April 2013

KICAP MASIN

Aku peminat Kicap Masin: aku telah cuba banyak jenama kicap; termasuk Kicap Belon buatan orang cina. Kicap Mambang China kicap Maggi; Kicap Tamin, Kicap Jalen, Kicap Puteri, Kicap ABC, Kicap Unta; pantang jumpa jenama baru pasti aku akan cuba.

2. Buat masa ini; aku cuma tertarik dua jenis Kicap Masin; satu buatan TESCO sayangnya kicap buat TESCO ni tak selalu ada; yang ada kicap manis; aku tak suka kicap manis. Rasanya semua orang suka Kicap Manis Cap Kipas Udang Habhal; entahlah aku tak suka sangat.

3. Yang menariknya kebelakang ini aku suka Kicap Masin 1Malaysia. Rasanya biasa saja tapi bolehlah aku terima. Ada cadangan kicap masin jenama lain tak?.

(Ada satu cara makan yang menyelerakan; jika buat gulai asam pedas; taruh kuah banyak-banyak dalam nasi taru
h kicap masin ni ish memang sedap.)

Tiada ulasan: