Translate

||| Tentang Aku |||

Foto saya
Jenaris, Kajang Selangor, Malaysia
¤¤ Penyair nan tidak akan berhenti memaparkan sesuatu. Berkata benar biar pahit sekali pun. Kata kata biarlah membawa makna. Makna jangan berbau hina.¤¤

Perlu Baca

masalah tanah pusaka Md Sesh masih tidak selesai Klik Label: Pusaka Mengambil hak milik orang lain tanpa mengikut panduan Islam adalah HARAM; akta tanah yang dipinda oleh manusia hanya perangkap NERAKA bagi mereka yang tamak akan harta dunia

01 November 2016

Berjanji di KL.




Kesesakan jalan raya di KL sukar diramalkan. Naik komuter sekali pun masalah tersankut di mana-mana memang tak akan selesai. Nama pun kota raya, udah pasti terlalu sibuk & perlu pandai merancang masa. Apatah jika ada agenda atau pertemuan di KL.

Ini yang berlaku tadi pagi. Azim akan bertolak dari Hentian Pekeliling ke Jengka jam 11:30 pagi. Perjalanan tanpa kesesakan dari Jenaris ke sana sekitar setengah jam. Lebih selamat atau selesa memandu tambahlah setengah jam atau lebih.

Maksudnya 10:30 pagi itu jangkaan terbaik mahu bertolak dari Jenaris. Jika nasib baik sekitar awal jam 11:00 pagi sampailaj ke Hentian Pekeliling ini.

Aku ambil langkah selesa cakap dengan Azim & Aziq kena bertolak jam 9:45. Jika cepat sampai bolehlah ngeteh ke sarapan pagi. Huh! aku gabra juga kejut anak-anak jam 9:00 pagi segalanya tertunda.

Terasa lapar aku pergi beli makanan di Restoran Mamak. Huh nak tunggu roti kosong 6 keping pun punyalah lama. Sampai 9:45 pagi baru aku usai membeli sarapan. Sampai di rumah Aziq baru nak mandi. Azim sekadar baru pakai pakaian.

Aku & Azim sarapan. Aziq terpaksa bawa air kotak makan kuih dalam Avanza sahaja. Tahu jam berapa bertolak dari Jenaris?

- bersambung.

Tiada ulasan: