Translate

||| Tentang Aku |||

Foto saya
Jenaris, Kajang Selangor, Malaysia
¤¤ Penyair nan tidak akan berhenti memaparkan sesuatu. Berkata benar biar pahit sekali pun. Kata kata biarlah membawa makna. Makna jangan berbau hina.¤¤

Perlu Baca

masalah tanah pusaka Md Sesh masih tidak selesai Klik Label: Pusaka Mengambil hak milik orang lain tanpa mengikut panduan Islam adalah HARAM; akta tanah yang dipinda oleh manusia hanya perangkap NERAKA bagi mereka yang tamak akan harta dunia

16 Januari 2010

Kitar Semula (Delima Merkah)

Bahan terbuang boleh dikitar semula!
Golongan inilah penyelamat bumi



Kapcai belakang tolong tolak jadi berapa tayar ni?


Kat mana ni.. terlampau kaya kut!

12 ulasan:

Jijahh @ f.k berkata...

antara menjaga kebersihan sekitar n mencari nafkah ..

iDAN berkata...

Sdr FK

Ramai kalangan mengutip sampah mendapat wang sampingan dengan menjual sampah terbuang, sekarang ini botol plastik pun telah laku dijual.

Kerjanya nampak kotor tak glamour tapi lebih baik cari nafkah begitu, janji duitnya memang halal!.

zeqzeq berkata...

antara wang dan prinsip..job pun kena pilih..kalau asyik membela org yang dah tau bersalah nak elak masuk lokap kena fikir juga kan jadi darah daging..

V.I.C @ D.I.A.N.A berkata...

erkk... gambar no.3 tu katne? saya nak ambik kerata yang kena buang tu....

YB berkata...

Salam

Dalam harta orag kaya itu ada hak si miskin. Kalau tak keluarkan si kaya, inilah jadinya.

hayatiharun berkata...

satu yang jd muskil.....camne diorg angkat kete tu masuk dlm tong sampah????hhhmmm....

iDAN berkata...

Sdr Zeq,

Maka itu agama kita pun menggalakkan kita berniaga, jangan makan gaji. Kerja makan gaji, kerja dengan dengan orang ini terkadang kita terperangkap dengan sikap majikan atau rakan sekerja.

Terkadang perundangan kita pun amat longgar & tak telus. Maka kejujuran sering jadi mainan, kepalsuan & kepuraan sering pula menjadi sanjungan.

iDAN berkata...

Sdr Diana,

Ada sesetengah negara kereta terpakai amat murah dalam dua tiga ratus duit mereka pun telah dapat sebuah kereta; jika rosak mahu dibaiki semula tidak berbaloi.

Maka empunya kereta terpaksa tinggalkan ia di tepi jalan, maka terjadilah seperti di gambar ke 3 ini. UK Antara negaranya.

iDAN berkata...

Sdr Hayati;

Adalah si Dajal yang sanggup guna kren untuk masukkan dalam tong sampah ini. Dah rajin sangatlah tu!.

iDAN berkata...

Sdrku YB;

Ada negara maju kos untuk baiki kereta lama & syarat memilikinya agak mahal; berbanding harga sebenar!

Maka itu mereka suka tinggalkan saja tepi jalan; sebahagian dilupuskan. Kita yang masih pakai kereta 15 tahun atau lebih tua dari itu.

Aku pun masih simpan kereta proton yang lama itu!

abuyon berkata...

Apakah ada berlaku
di negara kita?

Hmm ...

iDAN berkata...

Sdrku Abuyon;

Mungkin ada berlaku di negara kita; di kalangan mereka yang berharta sememangnya ada yang gila kereta. Terlampau banyak mengumpul harta akhirnya terbiar seperti besi buruk. Atau pun terpaksa diletak di muzium yang isunya sama; tidak dibuang tetapi sekadar ditontoni atau diuar-uarkan.