Translate

||| Tentang Aku |||

Foto saya
Jenaris, Kajang Selangor, Malaysia
¤¤ Penyair nan tidak akan berhenti memaparkan sesuatu. Berkata benar biar pahit sekali pun. Kata kata biarlah membawa makna. Makna jangan berbau hina.¤¤

Perlu Baca

masalah tanah pusaka Md Sesh masih tidak selesai Klik Label: Pusaka Mengambil hak milik orang lain tanpa mengikut panduan Islam adalah HARAM; akta tanah yang dipinda oleh manusia hanya perangkap NERAKA bagi mereka yang tamak akan harta dunia

08 Januari 2010

Lebat (Delima Merkah)

Bebunga kasih kembang lagi di hati ini.

Menantimu tidak pernah buat aku jemu!

Kita tak sedar pun hati kita kian lebat berbunga rindu ...

10 ulasan:

V.I.C @ D.I.A.N.A berkata...

Indahnya pemandangan. Kalau stress tiba2 tercampak kat tgh2 garden tu... tentu stress hilang serta merta.

Asepsulahari berkata...

salam kenal dari saya andy dari indonesia.

al-lavendari berkata...

bunga yang atas sekali tu, bunga lavender kan ? tak tahulah kenapa saya suka pd bunga lavender !

iDAN berkata...

Sdr Diana

Taman adalah hiasan hati, melihat kuntuman bunga sungguh buat hati damai.

Semasa kecil saya suka sangat bunga bakawali, payah nak jumpa bunga itu sekarang ini. Mungkin orang bandar panggil lain kut bunga bakawali ini. Bila aku taip di internet lain pula bunga yang keluar!

Alangkah cantiknya jika laman rumah sentiasa disegari kumtuman bunga

iDAN berkata...

Asepsulahari;

Salam...

Agar Andy menjadi sahabat rapat dari seberang!

Rajin-rajin klik situs saya.

iDAN berkata...

al-lavendari;

Tak dinafikan memang bunga lavender ini cantik; apatah lagi bila ianya tumbuh liar & lebat berbunga!

Bilamana kita mengamati kecantikan kelopak & kumtuman bunga ini memang ianya amat unik pun mengagumkan!.

siti murni ishak berkata...

kalau dapat bermenung kat tgh2 titi tu..mmg tak jemu, tak terasa waktu berlalu....khusyuk merenung..

apokalipso berkata...

Amboii..bukan setakat taman aje indah berbunga..

abg idan punya kata-kata pun macam hati yang sedang berbunga-bunga juga:))

iDAN berkata...

Sdr Siti Murni;

Jika ada kawasan yang luas & ada tanam sendiri memang melekakan; saya selalu tenguk saluran 707 di mana orang Greece suka menyanyi & makan-makan di taman.

Rumah mereka sering di lereng-lereng gunung. Nampak bahagia amat hidup mereka.

iDAN berkata...

Sdr Apokalipso,

Hati di dalam sebenarnya tak siapa yang tahu.

Kata-kata dilahirkan sekadar memberikan keindahan bagi yang membaca hakikatnya mungkin hanya diri sendiri yang lebih tahu!.

Ish!..