iDAN

19 Januari 2010

Peliknya Aku (Singgahsana)

Bila aku semak jurnal lamaku di Easyjournal masih ada yang klik ke sana. Sehari tak kurang dari 200 orang klik jurnal itu. Mengatasi pengunjung ke situs ini. Sedangkan aku telah lebih setengah tahun; seharian klik & kemaskini blog yang ini.

Siapa yang klik di sana? Siapa yang rajin mengintai aku di sana. Kenapa Blogspot terlalu kurang pengunjung apakah lantaran terlalu ramai pemblog di Blogspot? Terlalu banyak blog bercambahan di Blogspot hingga mana ada masa kalangan pelayar alam maya mahu membacanya. Kecuali mereka yang benar-benar menyukai tulisan seseorang pemblog.

Aku terpaksa berpindah arah melahirkan ilham di Blogspot lantaran server di sana ada masalah, paling payah mahu meletakkan imej. Sering lembab. Terpaksa menunggu begitu lama terkadang tergantung tak boleh pun muat turun sebarang data. Terpaksa memuat turun imej ke server lain & merangkai ke jurnal Easyjournal.

Di Blogspot begitu cepat, dari komputer di rumah boleh muat turun imej begitu pantas untuk dipaparkan di blog.

Aku tak mahu kehilangan pengunjung di sana. Malahan ada kalangan kenalan dari Blogspot juga asyik klik ke sana.

Sementelah itu aku sesekali terpaksa juga kemaskinikan jurnal aku di sana. Easyjournal tempat aku lama mengumpul ilham. Terpaksa juga kupantau.

2 ulasan:

LaLaLovy berkata...

nice blog.. btw, saya pengikut baru awk..=)

iDAN berkata...

Dik LaLaLovy;

Terima kasih lantaran sudi mengintai kami di Jenaris ini; agak antara kita sentiasa dikenalkan!.