Translate

||| Tentang Aku |||

Foto saya
Jenaris, Kajang Selangor, Malaysia
¤¤ Penyair nan tidak akan berhenti memaparkan sesuatu. Berkata benar biar pahit sekali pun. Kata kata biarlah membawa makna. Makna jangan berbau hina.¤¤

Perlu Baca

masalah tanah pusaka Md Sesh masih tidak selesai Klik Label: Pusaka Mengambil hak milik orang lain tanpa mengikut panduan Islam adalah HARAM; akta tanah yang dipinda oleh manusia hanya perangkap NERAKA bagi mereka yang tamak akan harta dunia

11 Julai 2010

Melawan Takdir (Hiburan)



Sekitar minggu ini ingat nak "dating" dengan gadis ini di CapSquare!... siapa nak ikut?

Itu yang aku tulis dalam FB, maka ramai yang tersilap tafsir. Mungkin kalangan mereka yang tak kenal filem Hindustan tak cam sangat wajah gadis di atas ini.

Milenge Milenge
.

Filem ini telah pun mula dibuat pengambarannya pada tahun 2004 lagi. Tetapi menghadapi banyak halangan untuk ditayangkan. Siapa yang pernah menonton filem Jab We Met (2007).
pastinya teruja nak tenguk gandingan Kareena & Shahid ini.

Skrip ceriteranya banyak berkisar tentang takdir yang diramalkan oleh Tukang Tilik Nasib. Cinta yang seharusnya kesampaian menjadi dilema bilamana Priya (Kareena) tidak lagi mahu percaya dengan ramalan yang memang songsang ini. Immy (Shahid) yang cuba menjadikan ramalan itu menjadi kenyataan terhimpit dengan cinta sejatinya.

3 tahun mereka berpisah tanpa pun Priya ingatkan Immy hinggalah saat masing-masing mahu bernikah tetapi wang kertas yang diconteng Immy ada tertulis nombor telefon kembali kepadanya begitu juga buku yang dibeli oleh Priya yang tercacat nombor telefon dipasarkan sebagai buku terpakai kembali dapat ditemui Immy.

Sepanjang filem ini banyak adengan yang menggelisahkan hati kita. Ada beberapa buah lagu dalam filem ini menarik terutama lagu temanya.

Pengambaran filem banyak dibuat sekitar Dubai, Delhi & Thailand.

Tiada ulasan: