Translate

||| Tentang Aku |||

Foto saya
Jenaris, Kajang Selangor, Malaysia
¤¤ Penyair nan tidak akan berhenti memaparkan sesuatu. Berkata benar biar pahit sekali pun. Kata kata biarlah membawa makna. Makna jangan berbau hina.¤¤

Perlu Baca

masalah tanah pusaka Md Sesh masih tidak selesai Klik Label: Pusaka Mengambil hak milik orang lain tanpa mengikut panduan Islam adalah HARAM; akta tanah yang dipinda oleh manusia hanya perangkap NERAKA bagi mereka yang tamak akan harta dunia

07 Disember 2010

Easyjournal kembali boleh diakses (Singgahsana)


Hari bila aku klik ke laman sesawang (situs) lamaku kembali dapat diakses; Ceritera seabad lalu kembali dapat aku baca; ada banyak ceritera aku yang bila dibaca semula mengimbaukan kenangan yang amat manis pun ada yang tragis. Syok juga baca catatan lama kita. Cara kita berfikir dahulu amat berbeda dengan kini.

Yang ini kisah Mila di Pulau Carey mungkin antara catatan yang menarik. Bagaimana gusarnya hati seorang suami bila berjauhan dengan isteri. Kisah ini adalah berkaitan dengan Bulan Puasa & suasana berhari raya. Raya Haji.

Klik sini; http://desatualang.blogspot.com/2006/11/jenaris-singgahsana.html

Sebahgian situs lama sedang aku pindfahkan ke Blogspot agar ianya tak akan lupus begitu sahaja. Jika anda suka mengingkap kita dahulu sila klik ke situs lama aku. Sementara ianya dapat diakses.

http://desatualang.blogspot.com

URL situs lamaku adalah

http://idanradzi.easyjournal.com

2 ulasan:

YB berkata...

Salam Dan,

Lama tak menyampuk kau. Kekadang sempat juga ziarah. Bukan kerana sebok sebab sebab 24 jam amat cukup utk aku sehari. Tetapi ada masa internet merimaskan, auranya lenyap.
Khazanah yg kau tambun selama ni harap dapat kau selamatkan drpd jadi harta karun.

iDAN berkata...

Wsalam YB,

Aku pun sama YB ada ketikanya hilang auranya berkarya, apatah lagi jika tulisan kita jadi beku & sepi tanpa perhatian atau maklum balas dari pembaca.

Aku pun amat lama tak sempat klik blog YB yang banyak mengimbau keindahan Rumah Allah. Bagai ceritera malam tadi ada kejadian amat tragis & sepinya hidup ini bilamana ada seseorang menyapa kita di Rumah Allah nan tenang itu.