Translate

||| Tentang Aku |||

Foto saya
Jenaris, Kajang Selangor, Malaysia
¤¤ Penyair nan tidak akan berhenti memaparkan sesuatu. Berkata benar biar pahit sekali pun. Kata kata biarlah membawa makna. Makna jangan berbau hina.¤¤

Perlu Baca

masalah tanah pusaka Md Sesh masih tidak selesai Klik Label: Pusaka Mengambil hak milik orang lain tanpa mengikut panduan Islam adalah HARAM; akta tanah yang dipinda oleh manusia hanya perangkap NERAKA bagi mereka yang tamak akan harta dunia

14 Ogos 2011

6 Jam.


Asahan ke Jenaris sekikar 3 jam Jenaris Kajang & ke Meru Klang sekitar 1 jam suku. Meru Puncak Alam (Palam) sekitar setengah jam (pergi & balik) Meru ke Kajang sekitar sejam suku. 3+1¼+½+1¼. Sekitar 6 jam penyair iDANRADZi memandu di jalan raya sepanjang hari ini.


_░▒███████
░██▓▒░░▒▓██
██▓▒░__░▒▓██___██████
██▓▒░____░▓███▓__░▒▓██
██▓▒░___░▓██▓_____░▒▓██
██▓▒░_______________░▒▓██
_██▓▒░______________░▒▓██
__██▓▒░____________░▒▓██
___██▓▒░__________░▒▓██
____██▓▒░________░▒▓██
_____██▓▒░_____░▒▓██
______██▓▒░__░▒▓██
_______█▓▒░░▒▓██
________█░▒▓██
_______░▒▓██
_____░▒▓██ cintaku pada suasana kampung sampaikan rambutan yang tidak sempat dipetik bagai di Asahan ini memang amat damainya...
Dari Asahan Melaka ke Jenaris, Menuju ke Meru; singgah di rumah arwah mertua. Kemudian ke Palam hantar Aziq pergi & balik. Meru kembali ke Jenaris. Memang penat badannya.

Seawal 12:30 tengah hari kami telah bertolak dari Asahan. Semalam bersama sebuah Akademik Pelajar Sime Darby yang baru & menarik. Berbuka & bersahur dengan pelajar ini menggamit kenangan yang amat sukar dilupakan. Aku pernah persoalkan bagaimana syarikat ini terlapau mengutamakan Bahasa Inggeris hingga meminggir kejayaan Aziq dalam percapaian SPMnya tempoh hari. Hari ini kami dilayan mesra oleh rakan staf Mila yang amat ramah.

Beret kembar dua yang punya tiga bilik tentu dilengkapi pelbagai kemudahan moden. Persekitaran yang cantik hasil kerja pelajar yang bagai menjadi Pengurus Pelajar ini sememangnya menjanjikan prasarana yang amat berbeda. Bunga-bunga kembang pagi yang ditanam oleh pelajar ini amat cantik & megar dibajai oleh tandan kelapa sawit. Kelestarian ladang kelapa sawit masih dijagai.

Biasalah orang berpuasa tidurnya tak selena mana tetapi bangun paginya amat berlainan di Asahan lantaran seawal cerah mentari bunyi merdu siulan pelbagai burung mengejutkan aku dari lena. Aku berbisik alangkah baiknya jika setiap pagi di Jenaris ada suara burung begini.

Bandar Tangkak yang banyak gedung jualan kain ela tentunya menjadi tumpuan pusat membeli-belah bagi wanita. Jika anda membawa isteri serta keluarga membeli-belah adalah elok parkir sekitar Hentian Bas Tangkak dari parkir atau berjanji di jalan utama yang begitu sesak kenderaannya. Kesesakan di jalan utama buat aku tawaf hampir 5 kali di bandar ini.

Arked Bandar Tangkak di mana terdapat kedai milik orang kita masih tak semeriah mana tapi bangunannya nampak cantik berhadapan dengan Hentian Bas Tangkak ini. Jika orang kita pandai memilih barangan untuk dijual pastinya pada masa akan datang ianya akan menjadi arked yang menjadi kunjungan ramai.



Tiada ulasan: