01 Ogos 2011

Persamaan Duit Syiling Baru Dengan Bendera Israel



Duit syiling baru

Assalamualaikum semua pembaca. Taukah anda semua yang kerajaan Malaysia dah mula keluarkan duit syiling baru? Dah tau? Malu gila aku. Haha. Yelah tak kesah la. Nak cerita jugak. Sebenarnya ramai kaitkan duit syiling baru ni dengan bendera Israel. Kat mana kaitannya tu??Jom kita tengok.

Kalau tulis “Israel Flag On Malaysian Coin” pun ok juga kan aku rasa kat atas. Haha. Tu lah kaitannya yang dikaitkan dengan bendera Israel. Tapi Betulkah ia memang berkait dengan bendera Israel?? Anda semua rasa macam mana?

Biasa lah orang kita ni. Suka sangat berfikiran negatif. Aku rasa tak semestinya nampak bintang tu terus kita boleh tuduh ianya adalah lambang Israel ataupun Freemason. Cer tengok benda lain. Macam lambang kicap ke, Seluar dalam ke. Haaa. Ada jugak kot. Pakai pulak seluar dalam freemason? hehehe

Moh tenguk gambar lagi :

Jadi Janganlah jadi bangsa yang paling cepat menilai tanpa mengira bukti dan menuduh dengan membabi buta saja. Tambah-tambah bulan puasa ni kan!.

1 ulasan:

epy (^__^) berkata...

tu la kau...x cek betul2..yes, gmbar israel gabungan 2 (segitiga), dan gambar (gabungan 2 segi empat, dikaitkan) dgn islamic architecture (binaan2 islam banyak guna 2 segi empat)...org bukan menuduh, ko yg x cek betul2..