Translate

||| Tentang Aku |||

Foto saya
Jenaris, Kajang Selangor, Malaysia
¤¤ Penyair nan tidak akan berhenti memaparkan sesuatu. Berkata benar biar pahit sekali pun. Kata kata biarlah membawa makna. Makna jangan berbau hina.¤¤

Perlu Baca

masalah tanah pusaka Md Sesh masih tidak selesai Klik Label: Pusaka Mengambil hak milik orang lain tanpa mengikut panduan Islam adalah HARAM; akta tanah yang dipinda oleh manusia hanya perangkap NERAKA bagi mereka yang tamak akan harta dunia

27 Ogos 2009

Peta Rumah Mila (Singgahsana)

Biasanya sepanjang awal Syawal di Merulah aku berkampung. Hari Raya pertama hinggalah ke 3 Hari Raya biasanya memang di sanalah aku berada. Apatah lagi sementara emak Mila masih ada. Sekarang mak mertuaku memang masih berkeadaan seperti lapan tahu lalu. Sakit buah pinggangnya masih begitulah. Jika tiada lagi ibu ayah Mila tentunya kami tak akan lama beraya di Meru.

Jika anda biasa ke pekan Meru Klang pasti perasan ada lampu isyarat seperti di dalam peta ini. Dari pekan Meru pastikan lihat catatan km kereta anda. Sekitar 3 km anda pasti jumpa satu papan tanda besar Jalan Iskandar. Tak jauh dari papan tanda tersebut anda nampak maskot durian di kanan anda, dikiri ada surau.

Belok ke kiri sekitar lima enam buah rumah nampak kedai perabut cermin sebelah kedai tersebutlah rumah Mila. Arwah Pak Mertua bernama Abdul Rahman Ngalipan, ibu mertuaku bernama Miskiah binti Pairan. Jika anda berhari raya sekitar sana nanti apalah salahnya sudi-sudikan menjenguk kami.

Tiada ulasan: