Translate

||| Tentang Aku |||

Foto saya
Jenaris, Kajang Selangor, Malaysia
¤¤ Penyair nan tidak akan berhenti memaparkan sesuatu. Berkata benar biar pahit sekali pun. Kata kata biarlah membawa makna. Makna jangan berbau hina.¤¤

Perlu Baca

masalah tanah pusaka Md Sesh masih tidak selesai Klik Label: Pusaka Mengambil hak milik orang lain tanpa mengikut panduan Islam adalah HARAM; akta tanah yang dipinda oleh manusia hanya perangkap NERAKA bagi mereka yang tamak akan harta dunia

24 November 2009

20 ulasan:

::ms norul:: berkata...

selamat hari raya korban..^^

eelobor berkata...

Salam Hari Raya Aidil Adha buat bro idan

Apokalips@yangmanis berkata...

Salam..
Hi abang idan, selamat hari raya korban ya..

biar korban nafsu, jangan korban jiwa:)

zeqzeq berkata...

selamat hari raya Aidil Adha..semua2

iDAN berkata...

Sdr Ms Norul

Terima kasih kerana sudi klik blog ini, bukan senang nak kenal dengan orang Komunikasi atau Media ini.

Rajin²lah jenguk kami di Jenaris ini. Salam aidiladha.

iDAN berkata...

Rasanya kita semakin rapat Zeq, Agar Zeq bergembira bersama keluarga di Hari Raya Qurban ini, katanya di sebalah pantai timur sana memang amat meriah sambutannya.

Selamat hari raya aidiladha.

iDAN berkata...

Lama tak dengar khabar Yang Manis ini, abg pun lama tak klik blog Yang Manis... Raya kat mana agaknya, abg macam biasalah raya di Meru tu; katanya Kak Mila buat qurban tahun ini. Hari Ahad katanya, majlis pula banyak hari Ahad tu!.

Ingat nak pergi ke Hutan Melintang...jika sempat Ahad tu!.

Salam aidiladha, gembira selalu.

iDAN berkata...

Yang Manis... macam mana nak kasi komen kat blog tu! sejak October 12, 2009 yang manis tak update.

iDAN berkata...

Terima kasih Sdr Eelobor kalau kelapangan jalan-jalanlah ke Meru, tenguk orang Jawa berkorban!, mesti meriah, saya akan sembahyang raya di Masjid Meru kut!, kalau diizin. Raya Puasa lalu sembahyang di Masjid Penjara Kajang. Kata Afiz dia cuti raya ini!.

Salam Aidiladha.

Raziff Lokman berkata...

Selamat Aidil Adha...berhati2 dijalanraya...

zeqzeq berkata...

Idan,
meriah dek tolong menolong, bukan buat di masjid (jarang ) , buat di padang dan berhampiran rumah, lepas sembelih dan bahagi2 daging, boleh makan 'ekpres' sup dari Tuan rumah.

apokalips@yangmanis berkata...

abg idan,
saya masih di sini..jadi pelayar senyap sementara, tapi masih setia click blog abg idan ni..

usahlah jenguk yangmanis.blogspot tu lagi..dah terkorban dah..beratus post ditutup. bak kata seorang sahabat, blog tu habis botak licin! huhu

iDAN berkata...

Sdr YangManis,

Sayangnya blog tu, maka itu terkadang abg terfikir apa sahaja yang kita tulis elok disimpan dalam DVD. Abg tak sempat nak baca semua yang YangManis tulis, kita kenal pun baru amat tak sampai pun setahun jagung.

Saya tenguk banyak tulisan dari pemblog ini yang bagus & memberikan kita pengajaran atau membuatkan kita terfikir;

Pengalaman peribadi & cetusan rasa seseorang sungguh dapat memandu kita dalam banyak hal.

Jangan lupa berkarya semula.

iDAN berkata...

Sdr Zeq,

Dengar ceritanya di sana kalau raya korban mesti ada tepung talam betul ke?. Di Jenaris Kajang nampak tak semeriah mana;

Kejap lagi mahu ke Meru Klang, di sana mungkin meriah sikit, masyarakat Jawa memang rajin berkorban. Saya pernah melapah bersama mereka. Ada yang buat di masjid & surau ada juga yang seperti yang Zeq lakukan, buat dia sekitar rumah.

Sup daging yang masih segar ini memanglah sedap. Aduh! tak tahu apa akan jadi sakit saya ini. 1.12.09 ini kena buat ujian terapi jantung di Hospital Serdang.

Kena kawal selera makan ini.

iDAN berkata...

Sdrku Raziff,

Sepanjang Ahad mungkin saya akan berjalan jauh jemputan kenduri kahwin, saya tak biasa sangat jalan Kuala Selangor itu. Sepanjang jalan sana bertanah gambut memang jalannya beralun.

Tak pasti Mila nak ikut ke tidak, rakan saya di Hutan Melintang itu kira antara yang rapat dengan saya; terkilan amat kalau tak sampai ke sana. Majlis dia tentunya meriah; kenduri di kampung berbeda amat dengan di bandar.

Sepatutnya telah sampai di Meru tak tahu kenapa pula orang rumah ini tukar jadual rayanya!.

- just me - berkata...

Salam Aidiladha.. Abg iDAN korban apa tahun ni? :)

cerpelai berkata...

Walau terlambat, gua tetap nak ucapkan Salam Al-Haj..

~Love Says It All~ berkata...

KELAS MAKEUP DI SERI KEMBANGAN 6TH DEC & SHAH ALAM 20TH DEC MASIH ADA KOSONG! SMS 0162128740 UTK REG. TEMPAT TERHAD!

http://www.eyrarizal.com

iDAN berkata...

Sdr Cerpelai...

Meriahnya hari raya korban sampai hari ketiga, tadi saya bersama geng di Meru Klang buat korban; sedapnya sup tulang daging korban; lantaran dagingnya masih segar!.

Baru balik dari Hutang Melintang, kenduri kahwin kawan, sesak di jalanan; Ikut Kuala Selangor. Memang Meriah! banyak amat jemputan. Salam Aidil Adha!

iDAN berkata...

Dik Ieja;

Kak Mila sahaja buat korban, abg numpang makan sahaja.

Kelakar betul tenguk lembunya punyalah garang; empat orang tariknya dengan tali ketika nak sembelih pun tak terdaya. Dua orang terjatuh, dua orang lagi terjajar-jajar menariknya, hujan lebat pula ketika itu. Nasiblah sempat beramai tolong!! Kalau tak macam manalah nak berkorban.

Abg lari ketakutan tenguk macam lembu tu nak mengamuk saja! Tak boleh pakai betul abg ni... penakut tenguk lembu jantan itu naik angin.