Translate

||| Tentang Aku |||

Foto saya
Jenaris, Kajang Selangor, Malaysia
¤¤ Penyair nan tidak akan berhenti memaparkan sesuatu. Berkata benar biar pahit sekali pun. Kata kata biarlah membawa makna. Makna jangan berbau hina.¤¤

Perlu Baca

masalah tanah pusaka Md Sesh masih tidak selesai Klik Label: Pusaka Mengambil hak milik orang lain tanpa mengikut panduan Islam adalah HARAM; akta tanah yang dipinda oleh manusia hanya perangkap NERAKA bagi mereka yang tamak akan harta dunia

13 Mac 2010

Wajah-Wajah 4 (Delima Merkah)

Wajah 1
Amat damai melihat wajah ini... tahu siapa?


Wajah 2
Ini pula dari mentari terbit

Wajah 3
Wajah begini memang kita mudah kenal!.


Wajah 4
Ini wajah siapa & negara mana agaknya

Wajah 5
Ramai kenal wajah ini..!

Wajah 6
Aku peminat jejaka ini, kenal tak?
Betapa tangkasnya dia di padang.
Sayangnya usia mungkin akan memisahkan kerjayanya.


Wajah dapat menceritakan segalanya, dari mana dia datang, bagaimana wataknya, pun tak siapa pun boleh mencipta wajah kecuali Dia Nan Esa.
Benarkah wajah kita ini ada 7 wajah seiras sama.



8 ulasan:

zeqzeq berkata...

kita tenung wajah yang bukan sama dgn kita hee..ada kelainan

My Life My World berkata...

Salam Abg Idan,

Kenal wajah 4 - Anne Hathaway dan wajah 5 - Karisma Kapoor (tetiba kenal:D, sebab minat gak cerita industan) ... yang lain ... erkkk abg tengah buat kuiz ker ni ? Ada hadiah tak ... hehehee ;)

eelobor berkata...

selalu bila nak masuk bilik bos, akan tgk riak muka dia dulu. wajah mmg memain peranan penting.

V.I.C @ D.I.A.N.A berkata...

Vic cuma kenal wajah Karishma Kapoor je.

iDAN berkata...

Sdr Zeq,

Terkadang bila kita tenguk wajah seseorang itu rasa sejuk amat hati kita; terkadang bukan sahaja wajah kelibat bayangnya pun kita amat gelisah & gurur rasa hati...

iDAN berkata...

Ibunya Aran;

Emmm! 2/6 dapat mengesan wajah; betullah tu, tak ramai kenal Anne kecuali rajin tonton filem inggeris; saya pun tak kenal artis barat, rajin tenguk wayang sahaja...

...tapi artis hindustan jangan tanya artis 60an pun masih ingat wajahnya!..

Wajah dua lelaki ini amat tersohor, seorang adalah penulis & ulamak yg amat saya kagumi pun seorang itu pemain bola sepak Italy. Gambar ini diambil ketika dia jadi duta barangan.

Boleh kenal kut!

Wajah 2 artis jepun Kou Shibasaki yang popular dalam drama TV wajah 3 tu dari situs fotograpi indon. Saya pun tak pasti namanya.

Nanti saya poskan hadiahnya.

iDAN berkata...

Sdr Eelobor,

Rasanya mood paling bagus setelah sarapan, awal pagi jangan buat masih mamai dengan tergesa-gesa ke pejabat.

Lepas makan tengah hari selalunya mengantuk. Tika nak balik pun agak sibuk.

Hari pula bagi kami di Lembah Klang mungkin hari Jumaat. Saya amat malas ketika hari Senin.

Mungkin mood orang lain berbeda!.

iDAN berkata...

Sdr Diana ini tak kan tak perasan Wajah 1 itu. Rasanya semua yang menyukai sastera pasti amat menyukai karya Allahyarham.

Dalam blog saya terawal pernah terbitkan gambar ini.