iDAN

26 Mei 2011

Imuda amat Fantastik


"Puisi ini akan saya rockkan buat kali pertama & terakhir" memang sedap amat bilamana Imuda mendendangkan puisi A Samad Said dengan caranya tersendiri, jika dapat dirakamkan aku percaya ianya akan menjadi koleksi seni yang mahal & indah. Dengan iringan muzik & tiupan harmonika. Tak puas hanya satu puisi.

Ketika Imuda membuat persembahan semua yang hadir amat terkesima & terpukau. Dato' Julie Sudiro aku perhatikan tak tahan rasa menahan gelak tanda terhibur. Memang fantastik.

Di samping itu Sohaimi Mior Hassan pun tak kurang macho suaranya. Lagu Misteri Cinta yang didendangnya amat menggamit kenangan. Lagu ini diciptanya ketika pertama kali dia jumpa isterinya. Sepulangnya dari berjumpa maka tergiang-giang di telinganya akan lagu ini.

Datuk Sarimah pun amat mendayu suaranya ketika mangalunkan puisi, wajahnya rupawan masih amat terserlah biar pun telah bertudung. Siapa sangka orang berusia masih secantik Dato' Sarimah.

Majlis ini memang amat manis buat kukenang, agar saudara Amran Penyair akan sudi mengundangku lagi ke majlis Lima Bintang.


Misteri Cinta
Kau bertanya padaku
Mengapa aku sangat mengasihimu
Dan sentiasa inginkan
Agar kau selalu ada di sini

Bagaimana harus kuhulurkan
Dengan kata misteri cinta
Kerna tuhan saja
Yang tahu jawabannya

1
Andainya aku mampu gambarkan pada mu
Andainya aku mampu bercerita
Akan kulukis sebuah lukisan
Dan ku tulis novel cinta kau dan aku

Kau bisikkan padaku
Bahawa engkau juga rasa begitu
Dan berharap agar
Kufahami cinta suciku

( ulang dari 1 )

Sumbangan m hafiq

1 ulasan:

Mîss Rôry berkata...

saya suke sgt bace puisi :)

puisi nih sgt terkesan di hati sy..