Translate

||| Tentang Aku |||

Foto saya
Jenaris, Kajang Selangor, Malaysia
¤¤ Penyair nan tidak akan berhenti memaparkan sesuatu. Berkata benar biar pahit sekali pun. Kata kata biarlah membawa makna. Makna jangan berbau hina.¤¤

Perlu Baca

masalah tanah pusaka Md Sesh masih tidak selesai Klik Label: Pusaka Mengambil hak milik orang lain tanpa mengikut panduan Islam adalah HARAM; akta tanah yang dipinda oleh manusia hanya perangkap NERAKA bagi mereka yang tamak akan harta dunia

07 September 2011

Warkah untuk Kak Min


  • Yasmin Hanifah
    Sy bekas isteri Polis,,x pnh berasa yg mereka melindungi penjenayah mana2 pn,,16 thn sy dok dlm komuniti Polis n bergaul dgn dorg,,hr2 sy gosok bj Uniform n sematkan butang2nya,,kerja dia x menentu,,dgn gaji 300 je waktu kami br bernikah ,,sehingga lah kami berpisah 16thn kmudian,,bekas suami sy MASIH x mampu nk ada motor sebijik pun...kami krg mkn,,krg pakai..,sy juai kueh tepi jln dpn bustop nk bantu ex sy bela anak2..Dunia sy hya pasar,,kue,meniaga,rmh ,n anak2,,kami x pnh p bercuti kmana2..x mkn angin,,,angin yg mkn kami,,hehe..mcm2 cara sy cb nk legakan kehidupan..,sy dok sermh ,sy tau pegerakannya..ssh payah waktu keja dia yg x menentu,,luka2 n bahaya dia dlm keja,,(tu pun curi2 dgr bila dia sembang dgn kwn yg tandang)krn dia x pnh cerita pkr2 kerja dgn sy...so yg x wat keja tu sapa yg Tn Idan maksudkan,,sy x tau...bkn smua tggjwp K'jaan..Mak Ayah..komuniti,,sedara mara..jika asyik cari buruk,,mana nak nampak yg baik,,,???xkan xde langsung laaa.pkr2 baik yg Ada dlm Negara kita ni.....sayangnya....!!!..Rasanya xde sapa yg suka manjakan penjahat,,hanya lomtertangkap lg.....tah la,,,if nak cr yg negatif ..,memang senang,,,cuba2 cari2 yg baik2,,wat mcm main game ker...Sy x tau apa nk kata..krn sy SYUKUR dgn kehidupan sy,,smua sy da rasa,,yg belum HANYA ,,MATI n KAHWIN LAGI...jer...hahahahahahahahahhaahah.....
    Semalam pada pukul 12.18 pagi ·
  • Idan Radzi Kak Min.. tak dinafikan kehidupan anggota polis sejak zaman 60an lagi amat daif; tak pernah kita dapat lihat beret polis punya tiga bilik; dengan keadaan yang sempit anak yang ramai mmg polis ini terabai; ketika itu juga sy ni kerja buruh sambilan gaji sehari RM7 sebulan sekitar RM200 sahaja. Masih ada flat yang sama (dua bilik) di KL ini... tapi kalau Kak Min ke Banting tenguk balai polis baru sana... mmg teruja; gaji polis pun semakin hari semakin okey...
    14 minit yang lalu ·
  • Idan Radzi sekadar nak kongsi pengalaman; kami pernah buat laporan polis di Puchong; masa tu rumah teres AGAM kami penyewanya tak mahu bayar; dah 5 bulan tak bayar (5x600).. kopral yang terima aduan sekadar kata; kami cuma boleh nasihat tapi tak boleh bertindak kecuali ada surat peguam... tapi kalau kes sampai kerugian RM10K itu mmg dibolehkan... nak cari surat peguam bukan dapat free kami terpaksa jual rumah tersebut; tempoh proses jualan ngambil masa 5 bulan; (lebih 10 bulan kami bagai mendukung biawak hidup) kami terpaksa menanggung bebanan bayaran bank yang tinggi; masa tu kebetulan mantan PM kita berbalah dengan Soros; kami kerugian lebih dari RM10K... itulah nasib orang awam. Kalau nak kira nilai rumah lagilah kami menangis tak berlagu.
    9 minit yang lalu ·
  • Idan Radzi akhirnya cikgu cina yg beli rumah kami tu... buat cara awam; (dah polis mmg terikat dengan pelbagai protokol) dia upah samseng-samseng cina bawa parang panjang pelbagai... serbu rumah sewa kami baling semua barang-barang si india licik itu... ugut pindah; barulah india ni berpindah; tapi rumah tak jadi rumah ditinggalkan dengan kotoran pecah sana sini. Hutang bil api beribu; air pun sama... malas nak cerita bab berurus dengan polis ni Kak Min; sebab abg tiri sy pun ketua polis Kak Min; ayah si AC Mizal tu. Arwah Abg Din pun keluar masuk lokap polis!... Pernah kami pasang peguam beribu RM lawan dakyah polis; kami menang kes!...kalau Kak Min selalu tenguk filem hindustan atau india mmg ada ketika skrip mereka itu lojik (tak dinafikan ada polis yg benar-benar dedikasi; tanpa repot polis semalam kami tak mungkin dapat barui lesen buat rayuan IC pelbagai)
    6 minit yang lalu ·
  • Idan Radzi semalam kami selamat RM110 sebab ada repot polis untuk buat IC baru; Terima kasih JPN.. tapi JPJ masih kejam... nak juga duit buat kad plastik (lesen) tak sampai RM5 paksa kami keluarkan duit RM20 gara-gara bantu penyamun tarbus tu!... huh! (mmg sy benci kekejaman, ini bukan takdir Kak Min.. ini juga BUKAN ujian tapi sistem kita yang korup)
    Lebih kurang seminit yang lalu ·
takrif :
mmg singkatan memang
sy singkatan saya.

Tiada ulasan: