Translate

||| Tentang Aku |||

Foto saya
Jenaris, Kajang Selangor, Malaysia
¤¤ Penyair nan tidak akan berhenti memaparkan sesuatu. Berkata benar biar pahit sekali pun. Kata kata biarlah membawa makna. Makna jangan berbau hina.¤¤

Perlu Baca

masalah tanah pusaka Md Sesh masih tidak selesai Klik Label: Pusaka Mengambil hak milik orang lain tanpa mengikut panduan Islam adalah HARAM; akta tanah yang dipinda oleh manusia hanya perangkap NERAKA bagi mereka yang tamak akan harta dunia

05 Oktober 2011

Cit-Cat 6.10.11


Takut nak pi KL ...depa kata banyak orang kena makan di KL sungguh ka??
assalammualaikum..selamat malam sayang...

Selamat Malam by Faizal Tahir.. This is his new single.. So enjoy the song.. Keep on Supporting him.. Rock On Bebeh !!

Fairus ???

23hb. September
hari2 naik basikal dah ni
26hb. September

salam lebaran dari london
abg idan...oooo abg idan

pegi tak open house umah salleh (pergi tapi dah petang suka dengan pulut kuningnya)

maner pulak pegi abg idan ni...
29hb. September

abg idan...

koil untuk plug tu berapa harganya iyer...
kapcai abg masih sangkut
tak keluar dari bengkel
dah di RIBO tapi tak boleh start... pomen tu agak pelik
belum buka blok dah kata kena ribo

ntah lah abg idan...saya tak pasti brapa harganya..
pomen tu tau tak repair motor..
mmg tak mahir amat
patutnya kalau plug tu basah
takkan tak pernah tukar
tak mestinya kena ribo

brapa kene bayar abg idan...
Semalam

abg idan...

Hari Ini
abg idan...

hai..

abg idan sehat..

dah bayor rm385 pun masih tak okey lagi kapcai ni
abg tak sehat hari ni... demam sebab semalam kena hujan panas

lor...

tak patut pomen tu ribo

mekanik tu tipu abg idan...

mungkin dia tak mahir bukan sengaja nak tipu
sebab masalahnya sama setelah ribo
plug masih basah...
plug basah selalunya tak mesti kena ribo
dah ribo pun basah mesti ada masalah elektrik
atau tak pandai buat agihan minyak & angin di kaborator
atau kena tukar jarum minyak dalam kaborator
atau kena tukar koil atas plug tu
kita nak ngajor payah... tapi mmg iti tipsnya

skrg ni moto abg idan tk hidup la..

boleh hidup
tapi semput
semalam sangkut kat hujan
kena main2 minyak
bila plug tu dah tak basah baru okey
nanti hayat plug tu pasti tak lama
sayang amat kena ribo tu mmg tak pernah ribo lagi
tu yg mahal upahnya
ribo saja kena RM160
rasanya tukar piston ring pun dah okey... sebab sebelum ribo boleh rempit cuma plug saja basah...
payahlah tak ada choi moto tak jumpa bengkel dia
dulu masalah macam ni juga... hantar kat dia mmg okey
lebih 3 tahun tak usik pun kaborator... mana nak cari bengkel choi moto ni...

naper abg idan tak antar balik kt kadai moto tu..suruh dier rapair sampai elok..

nantilah.. taukenya org baik... cikgu Afiz
yang tak mahir mungkin pomennya
cikgu Afiz ni bekas pensyarah kita di UPM... dia handal matematik... dia suka berniaga, darah ayahnya...
kalau tak sebab dia mmg Afiz tu tak dapat SPM .. matematiknya A

ooo yer ker..mesti abg idan serba salah..

mmg pun siang malam berbual dengan dia; dah rapat macam kawan..
rasa tak mahu menyusahkan dia.. kalau ada pomen lain yang mahir mahu buat senyap2 tak mahu ganggu dia...

line internet kt umah dh ok ker..

tak berapa okey... talian masih sangkut2... bunyi dengungnya dah mula kedengaran... okey tak sampai sehari pun!...

trok nyer..
tak buat aduan ker..

naik penat ... lagi pun juruteknik TMnet ni jenis payah runding... abg dah kasi tahu talian dalam rumah okey semua; dia tak percaya.. main redah saja... putus kabel sana sini sambung main pintal sahaja... sampaikan dia boleh buat pendawaian pintas alat pelindung kilat yg kawan dia buat untuk abg... mahal alat tu; RM80 rakannya minta... tenguk benda tu kalau pergi kat jalan pasar abg rasa takkan sampai RM10 pun; simple amat benda...

biasala la...kompeni cekek darah..

sekarang ni tak pasti alat pelindung kilat tu berfungsi atau tidak.... sebab abg sendiri sambungkan semula... dah suruh juruteknik tu sambung... dia kata benda tu tak ada apa... abg cuma cucuk saja semula ke skrewnya.. chis!...
patutnya talian dalam rumah hak pengguna; kita yang buat dia jangan ganggu; kalau ganggu kenalah betulkan semula... malas nak gaduh2 bab begini...

janji boleh guna okeylah.. jangan sampai macam hari tu sudahlah... org luar nak kontak pun tak dapat... cukai telefon dah naik 6%... servis patutnya mestilah tambah baik...


biasa nak membangun kena berkorban...

katanya nak naik gaji... sara hidup nak dijadikan gaji.. kalau masuk gaji pokok sara hidup tu.. bermakna pencen esok bertambah...
macam abg bila pencen saja hilang pendapatan 2/3
biar pun dapat 60% dari gaji pokok...
masalah besar nanti tak ada kawalan harga barangan... sian org kampung yg bergantung dengan getah atau pertanian... hari ini getah mmg mahal esok lusa mana tahu....



tu la pasal...
tulah pasal org kaya tambah kaya bolah shopping barang semaunya biar pun mahal belaka


kita tak PM... kalau jadi PM mmg abg nak pindahkan KLCC tu ke jenaris... sebelah jenaris ada lapangan terbang peribadi nak bawa mila shopping seantero dunia...

haa...
bertambah syg la kak milah kt abg idan yer..

agaknya!...

Tiada ulasan: