Translate

||| Tentang Aku |||

Foto saya
Jenaris, Kajang Selangor, Malaysia
¤¤ Penyair nan tidak akan berhenti memaparkan sesuatu. Berkata benar biar pahit sekali pun. Kata kata biarlah membawa makna. Makna jangan berbau hina.¤¤

Perlu Baca

masalah tanah pusaka Md Sesh masih tidak selesai Klik Label: Pusaka Mengambil hak milik orang lain tanpa mengikut panduan Islam adalah HARAM; akta tanah yang dipinda oleh manusia hanya perangkap NERAKA bagi mereka yang tamak akan harta dunia

09 Disember 2012

Jersey Baru Harimau Malaya 2013 Ketat


Pasukan Harimau Malaya dengan jersey baru 2013
 
Ada lah tadi beberapa orang rakan aku berborak dalam group Whatsapp kitorang tentang nak pergi tengok bola Malaysia Vs Indonesia malam ni. Jadi, diorang ni belilah jersey siap-siap.

Apa yang hebatnya jersey baru Harimau Malaya 2013 yang baru dibeli itu ketat. Bukan diorang ni tersalah beli tau. Saiz yang dibeli memang saiz diorang.  Tapi masih lagi ketat. Nak kata jersey tersebut mengecut, baju saja beli jersey tu. Belum basuh pun lagi. Aish.. Pelik ni.

Hahaha. Rupa-rupanya memang saiz diorang yang dah bertambah besar. Terutama di bahagian perut. Hampir semuanya mempunyai perut ketak-ketak, 6 pax. . Almaklum lah semuanya sudah bergelar bos dan pengarah. jadi, saiz perut pun mestilah berjalan seiringan dengan kenaikan pangkat.

Jersey baru Harimau Malaya 2013 yang dimaksudkan ini ialah jersey home untuk pasukan bolasepak Malaysia ataupun lebih dikenali dengan nama Harimau Malaya. Jersey ini mula dipakai pada kejohanan Piala Suzuki AFF 2012 dan kejohanan yang lain selepasnya. Ianya dibuat oleh Nike dan telah dilancarkan secara rasmi pada 12 November 2012 baru-baru ini.

Safiq Rahim, Apek dan Safee Salee dengan jersey baru Harimau Malaya 2013
Jersey baru Harimau Malaya 2013 ini menampilkan warna rasmi pasukan bolasepak Malaysia iaitu hitam dan kuning serta disertakan logo Nike di sebelah kanan dan lambang bendera Malaysia di sebelah kirinya.


Semua foto adalah ihsan daripada www.footballkitnews.com

Jersey penjaga gol pula berwarna biru.
Di kejohanan Piala Suzuki AFF 2012 ini laluan Malaysia agak berliku. Malaysia tumpas kepada pasukan negara jiran Singapura pada perlawanan pertama kejohanan dengan jaringan 0-3. Harimau Malaya kemudiannya bangkit dengan memenangi perlawanan menentang Laos dengan jaringan 4-1.

Malam ini Malaysia perlu menang pada perlawanan menentang Indonesia untuk melayakkan diri ke pusingan seterusnya. (Menang 2-0)

Kepada penyokong-penyokong Malaysia, jaga kelakuan. Jangan melampau. Jangan tinggal solat. Semoga Malaysia berjaya mempertahankan kejuaraan Piala Suzuki AFF.

Kemon Harimau Malaya. “You’ll Never Walk Alone!!!”. Bangkit lah AAUUUUUMMMM!!!

1 ulasan:

sohoque berkata...

;)