Translate

||| Tentang Aku |||

Foto saya
Jenaris, Kajang Selangor, Malaysia
¤¤ Penyair nan tidak akan berhenti memaparkan sesuatu. Berkata benar biar pahit sekali pun. Kata kata biarlah membawa makna. Makna jangan berbau hina.¤¤

Perlu Baca

masalah tanah pusaka Md Sesh masih tidak selesai Klik Label: Pusaka Mengambil hak milik orang lain tanpa mengikut panduan Islam adalah HARAM; akta tanah yang dipinda oleh manusia hanya perangkap NERAKA bagi mereka yang tamak akan harta dunia

05 Januari 2014

Tarikh iDAN Bersara


Dalam radio tadi kata: JAGA MULUT, JAGA PERANGAI.. BARU ORANG LAIN RESPECT KAT KITA.... pendapat teman: BETUL-Betul-Betul

  • Anda, Cat Manja dan 3 yang lain menyukainya.
  • Idanradzi Kct ada juga org suka mereka yang buruk laku... sebab orang jenis ni sukar kita kawal tindakannya... geng mereka pun sama buruk lakunya...

  • Idanradzi Kct bila kita bersikap pijak semut pun tak mati... zaman sekarang ni akan digelakkan orang saja...

  • Idanradzi Kct selalunya orang yang kena aniaya ni adalah mereka yang lurus bendul... sebab kehidupan kini dah jadi terbalik... penipu penyagak kehidupan mereka lagi gah dari mereka yang jujur.

  • Baizura Johor Maziah. ..betoi sesangat.

    Idanradzi Kct geram betul mereka yang dajal ni masih gelak gumbira ketawakan kita yang teraniaya...


  • Maziah AManaf bak kata pepatah: TERLAJAK PERAHU BOLEH BERPATAH BALIK, TERLAJAK KATA? .... TANGGUNG SENDIRI MAAA..

  • Maziah AManaf Idanradzi Kct: dunia dah nak akhir zaman Dan.. dalam al-Quran pun dah dinyatakan hal-hal ni..

  • Idanradzi Kct baru ni masa saya makan-makan di D Ateh bolehkan ada golongan yang... amalkan konsep kita kasi susu mereka kasi TUBA kepada kita... siap tunjuk-tunjuk nuding jari hina kita depan rakan-rakannya... tenguk mukanya pun ... huh!

  • Idanradzi Kct terimalah saja penghinaan itu sebaiknya sebab kita ni bukan ada upaya nak bela diri... macam saya kena jentik dari fak kejut tempoh harilah.

  • Idanradzi Kct cumanya orang kata jangan sampai kita masuk perangkap yang sama berulang kali udahlah Maziah AManaf.

  • Maziah AManaf laaa ye ke Idan.. sabor banyak-banyak.. bior orang buat kita, tapi kita jangan sesekali jadi macam dia.. mike dah bersara awalkan?
  • Nor Akhizah Mohd Said teman sokong dan setuju ngan pendapat omi..

  • Idanradzi Kct huh sampai ada geng di UPM tu berpakat-pakat nak ke jpa nak sekat elaun bersara saya ni... sehebat itu geramnya mereka kepada saya ni. (dah masuk tahun ke 3 kut bersara opsyen lupe eh bila tarikh bersara awal)

  • Idanradzi Kct jika tenguk blog ni 4 nak masuk ke 5 tahun dah eh saya bersara...
    http://idanradzi.blogspot.com/.../ceritera-persaharaan...


  • Idanradzi Kct Ogos tu sy dipindahkan ke Unit IT lapan bulan kemudian mula bersara (dulu notis bersata 8 bulan) maknanya Mac 2009 tarikh saya bersara dari terus jadi kuli di UPM tu sepanjang hayat... sekarang saya bebas menjadi penyair.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Zaman sekarang siapa yang banyak mulut , kaki ponteng borak sampai berjam jam kat pantri waktu pejabat dimuliakan dan boleh, dibuat kawan, tapi pada mereka yang pendiam, buat kerja masa waktu kerja akan di pulau di perli dan tak boleh jadi kawan moga mereka seperti ini hendaklah bersabar banyak