Translate

||| Tentang Aku |||

Foto saya
Jenaris, Kajang Selangor, Malaysia
¤¤ Penyair nan tidak akan berhenti memaparkan sesuatu. Berkata benar biar pahit sekali pun. Kata kata biarlah membawa makna. Makna jangan berbau hina.¤¤

Perlu Baca

masalah tanah pusaka Md Sesh masih tidak selesai Klik Label: Pusaka Mengambil hak milik orang lain tanpa mengikut panduan Islam adalah HARAM; akta tanah yang dipinda oleh manusia hanya perangkap NERAKA bagi mereka yang tamak akan harta dunia

23 Mac 2008

Hari ke 3 (Singgahsana)

Telah masuk hari ketiga jurnal aku di easyjournal tidak boleh diakses. Tentunya masalah server. Agar apa yang aku tulis di sana tidak sampai hilang. Hanya sebahagian sempat aku salin di PC.

Aku pernah berpesan kepada teman di persada maya agar mengumpul tulisanku & dimuatkan ke dalam CD, namun sejak kebelakangan ini dia yang bertugas di Shah Alam makin sibuk & tidak punya masa untuk bercit-cat sekali pun. Bagaimana punya waktu mengumpul untukku semua karyaku.



Ada beberapa karyaku yang amat aku sayang, seperti kisah arwah Nasha pun himpunan puisiku. Setakad ini aku sendiri tidak pasti telah terkumpul sebanyak manakah puisi@sajak yang aku tulis. Yang telah diterbitkan di akhbar & majalah rasanya telah mencecah puluhan. Sememangnya aku ingin satu hari nanti puisiku akan terbit berbentuk antologi. Jika aku tidak sempat membukukan tentunya anak-anakku ada yang berminat dalam bidang sastera & cuba mengirimkan kemana-mana penerbitan.

Aku memang tidak pernah berhenti menulis. Sebahagiannya ada aku sertakan di jurnalku & sebahagian lagi tersimpan di Diariku. Sejak tahun 70an lagi aku memang tidak pernah terhenti dari menulis. Cuma ianya tidak terkumpul di satu tempat.

Sejak kebelakangan ini; aku kurang pergi melancung atau mengembara. Jika berjalan jauh pun sekadar memancing & alhamdulillah semua pengalaman memancing sempat aku tulis. Banyak berjalan luas pandangan. Banyak melihat negara orang tentunya banyak yang boleh dikongsikan pengalaman di sana.

Dulu aku tak punya jurnal sendiri jadi semuanya bertaburan di mana-mana penulisanku. Kekinian setelah ada jurnal rasanya lebih tersusun & aku bebas menulis. Rasanya aku perlu ada server kedua selain easyjournal untuk merakamkan karyaku. Mungkin ada yang terklik blog ini dapat mengesan karyaku. Harapanku hari mendatang aku punyai kekuatan untuk memindah semua karyaku di easyjournal ke sini supaya penulisanku akan berterusan kesinyambungannya. Aku masih terkial-kial menggunakan ruang blog ini sebab memang jarang aku kemaskinikan. Agar nanti ianya makin tersusun & akan lebih banyak bahan dapat ku kumpulkan di sini.

Tiada ulasan: