iDAN

23 Mac 2008

Hilang modal (Ceritera)

Oleh Mohd Nur Asnawi Daud
asnawi@hmetro.com.my


SUBANG JAYA: Impian seorang lelaki berusia 43 tahun memulakan perniagaan import eksport kambing berkecai selepas modal perniagaan RM295,000 disamun sekumpulan lelaki bersenjatakan parang di Seri Kembangan, dekat sini, Jumaat lalu.

Dalam kejadian kira-kira jam 10 pagi itu, kereta dipandu mangsa dikatakan dihimpit dua kenderaan jenis BMW dan Honda Accord berwarna hitam sebaik dia beredar dari bank selepas mengeluarkan wang.

Dalam kejadian itu, tapak tangan kanan mangsa turut parah dipercayai terkena parang penjenayah yang memecahkan cermin keretanya.

Sumber berkata, ketika kejadian, mangsa bersama seorang pekerjanya pergi ke sebuah bank di Serdang untuk mengeluarkan wang sebagai modal memulakan perniagaan.

Menurutnya, mangsa memandu kenderaannya dan apabila sampai di Taman Sri Andalas, dua kereta iaitu BMW dan Honda Accord menghalang kenderaannya dari arah depan dan belakang.

“Empat lelaki bersenjatakan parang turun dan terus meluru ke arah kenderaan mangsa sebelum memecahkan cermin menggunakan senjata itu.

“Penjenayah terus merampas dua beg mengandungi wang lalu melarikan diri,” katanya kepada Harian Metro di sini, semalam.

Sumber itu berkata, mangsa cedera di tapak tangan dipercayai terkena parang ketika penjenayah memecahkan cermin kereta dan mendapatkan rawatan di sebuah hospital.

Harian Metro

Tiada ulasan: