Translate

||| Tentang Aku |||

Foto saya
Jenaris, Kajang Selangor, Malaysia
¤¤ Penyair nan tidak akan berhenti memaparkan sesuatu. Berkata benar biar pahit sekali pun. Kata kata biarlah membawa makna. Makna jangan berbau hina.¤¤

Perlu Baca

masalah tanah pusaka Md Sesh masih tidak selesai Klik Label: Pusaka Mengambil hak milik orang lain tanpa mengikut panduan Islam adalah HARAM; akta tanah yang dipinda oleh manusia hanya perangkap NERAKA bagi mereka yang tamak akan harta dunia

15 Mei 2009

Juara AF7 Pilihan Bekas Pelajar (Hiburan)

KUALA LUMPUR, 15 MEI 2009: Pemilihan Aril sebagai pelajar yang di AFMasuk semula sedikit pun tidak mengecewakan 9 rakan lain yang kurang bernasib baik. Mereka percaya itu rezeki masing-masing dan menerima dengan fikiran positif. Lebih daripada itu ada yang menganggap Aril layak kerana dia ada bakat tersendiri dan peminat yang sangat ramai.

Lebih penting diperkatakan sekarang, siapakah bakal juara AF7? Tentunya setiap pelajar yang telah tersingkir itu mempunyai pilihan masing-masing. Jom kita ikuti pandangan mereka...


# OBRI - YAZID:
Perubahan paling besar! Nampaknya Yazid telah berjaya ditransformasikan! Akim juga mempunyai suara yang hebat manakala Aril memiliki aura yang sangat kuat.
Jangan Tak Lihat


# RINI - HAFIZ
Hafiz pelajar yang sangat konsisten. Setiap minggu persembahan Hafiz memang mantap. Lebih-lebih lagi pada konsert ke -9 menerusi lagu I Believe I Can Fly. Akim pula menunjukkan peningkatan yang ketara dan semakin menyakinkan.

# ADILA - YAZID
Suara Yazid sangat berkualiti. Tapi dia masih perlu masa untuk menjadi yang terbaik. Hafiz pula mampu menyanyi dengan lantang dan dia mempunyai perangai baik dan disenangi ramai orang.

# SIDI - ARIL
Aril mempunyai bakat dan aura serta pakej seorang penghibur . Dia menepati citarasa trend masa kini. Yazid menunjukkan perubahan ketara dari segi personaliti. Suaranya juga unik dan maskulin.

# ZIZI - HAFIZ
Hafiz sangat berbakat dan memiliki cara tersendiri dan attitude yang baik. Suaranya sungguh hebat. Akim menunjukkan perubahan yang ketara dan mempunyai suara serta personaliti yang menarik. Aril pula ada pakej yang lengkap untuk menjadi penghibur.

# RUBISA - HAFIZ
Hafiz sangat konsisten pada setiap minggu. Akim menunjukkan banyak peningkatan dan elemen-elemen transformasi.

# QHAUD - SEMUA JUARA
Setiap finalis adalah juara di mata peminat!

# CLAUDIA - ARIL
Aril memang bagus dan layak sangat kerana dia mempunyai attitude seorang penghibur. Akim pun bagus dan bekerja keras. Dia memang bersedia untuk menjadi seorang artis dalam usia muda.

# AISHAH - HAFIZ
Hafiz memang konsisten sejak minggu pertama lagi. Semakin sampai ke final, Hafiz semakin hebat dan ada ciri seorang juara.Akim juga ada banyak peningkatan manakala Aril ada karisma seorang bintang.

Pelajar-pelajar AF7 - Top 20

# ABRAHAM atau AB - HAFIZ
Hafiz layak jadi juara sebab sejak minggu pertama lagi dia telah tunjuk persembahan yang konsisten. Persembahan Hafiz tidak pernah membosankan. Sejak bertemu Akim dari kem muzik lagi saya dapat rasakan Akim ada masa depan yang cerah dalam industri muzik. Akim ada pakej yang baik untuk menjadi artis.

# FAEZAH - HAFIZ
Hafiz ada karisma tersendiri dan suara berkualiti yang dapat 'cairkan' perempuan. Dari segi transformasi, setiap minggu Hafiz berjaya serlahkan kemampuannya. Insya-Allah Hafiz juga boleh menang Anugerah Bintang Popular Berita Harian tahun depan.

# AMIM - BELUM PASTI
Semua finalis ada peluang jadi juara dan saya perlu tunggu persembahan mereka pada malam final nanti.

# KELANA - HAFIZ
Hafiz bakal juara AF7 sebab dialah yang terbaik!

# CABBY - HAFIZ
Persembahan Hafiz sangat konsisten. Suara memang mantap!!

# iDAN - AWOK
Ada kelainan, bakatnya terserlah. Dia pasti menyaing Afiz.

Tomok Berpada-Pada Sokong Isma (Hiburan)




Teks oleh Razif Rosdi

KUALA LUMPUR, 13 MEI 2009: Adik mana yang tidak sayangkan kakaknya. Itulah hakikat Tomok buat Isma. Selepas Tomok berjuang habis-habisan sehingga menjadi juara One In A Million 3 (OIAM3), kini penyanyi New Boyz itu sedang berusaha membantu kejayaan kakaknya dalam Akademi Fantasia 7 (AF7) pula.

Jom kita ikuti wawancara khas murai.com.my dengan Tomok, sebentar tadi

Macam mana Tomok selepas jadi juara OIAM?
TOMOK: Alhamdulillah, Tomok sihat dan sangat sibuk dengan pelbagai aktiviti yang telah disediakan. Jadual Tomok begitu padat sekali.

MURAI: Giliran Tomok sudah berakhir, kini giliran Isma pula. Adakah Tomok akan hadir pada konsert final AF7?
Jangan Tak Lihat

TOMOK: Sudah semestinya. Dari awal lagi, Tomok sudah blog jadual untuk tengok sendiri persembahan Kak Isma. Sebagai adik, Tomok sentiasa akan bagi sokongan.

MURAI: Kenapa Tomok terlalu yakin Isma akan ke final?
TOMOK: Saya memang yakin dengan Kak Isma. Dari awal lagi, saya dah rasa Kak Isma akan ke final. Tetapi untuk menang juara Tomok tidak pasti. Terpulang pada rezeki Kak Isma. Tomok tengok saingan memang terlalu sengit.

MURAI: Betul ke Tomok menggunakan kelab peminat Tomok untuk Afundi Isma?
TOMOK: Tomok tak pernah hebahkan kepada peminat untuk Afundi Kak Isma. Tapi Tomok adalah cakap dengan kawan terdekat agar sokong Kak Isma pula. Kalau boleh, Tomok tak mahulah famili berhabis-habisan untuk Kak Isma. Kata orang berpada-pada. Biarkan orang luar menilai bakat Kak Isma sendiri. Apapun, memang Tomok mengharapkan orang Malaysia mengundi Kak Isma kerana bakatnya dan bukan statusnya.

MURAI: Benarkah Tomok melabur duit kemenangan untuk Kak Isma menang AF7?
TOMOK: Oh..itu tidak benar sama sekali sebab duit tu pun Tomok belum dapat lagi. Kalau dah dapat pun, Tomok tak akan buat macam gitu. Biarlah orang undi berdasarkan bakat Kak Isma. Bagi Tomok, tak adillah untuk peserta lain.

MURAI: Betulke Afundi Kak Isma ditaja orang kenamaan?
TOMOK: Sebelum ini, memang Tomok ada dengar pasal gosip ini. Tapi sebagai adik, Tomok menafikannya dan tak bersetuju dengan ini semua. Walaupun Kak Isma pernah buat show dengan orang kenamaan tapi Tomok tahu orang menilai dengan bakat Kak Isma. Pun begitu, Tomok tak berapa pasti soal tajaan ini. Tomok hanya tahu, keluarga Tomok tak akan buat macam tu.

MURAI: Apakah transformasi yang Tomok nampak pada Isma?
TOMOK: Transformasi paling ketara adalah persembahan Kak Isma. Tomok kagum tengok dia nyanyi lagu rock. Selama ini Tomok tak pernah tengok dia nyanyi macam tu. Dia berjaya membuktikan ibu anak 5 juga boleh buat.

MURAI: Tidak ada perancangan berduet dengan Isma?
TOMOK: Insya-Allah ada. Sebelum ini pun kami selalu duet kalau ada show bersama. Kami selalu nyanyi lagu seperti Sandarkan Pada Kenangan dan banyak lagi. Secara jujur, memang Tomok berminat nak berduet dengan Kak Isma dalam satu album. Doakan sajalah.

MURAI: Kenapa Tomok jadi penyanyi dulu berbanding Isma?
TOMOK: Ini semua rezeki. Peluang Tomok datang dulu berbanding kakak. Bagaimanapun, walaupun Tomok jadi artis dulu, Kak Isma lebih banyak dapat jemputan menyanyi di majlis keraimaian mengalahkan artis lagi. Malah, ada satu ketika, show dia lebih banyak dari Tomok!

MURAI: Adakah Isma memberitahu Tomok tentang penyertaannya dalam AF7?
TOMOK: Ada, dia beritahu Tomok. Setiap kali dia lepas peringkat dalam uji bakat, dia mesti beritahu. Kali terakhir Tomok cakap dengan dia sewaktu dia diterima terpilih sebagai 20 calon pelajar AF7.

MURAI: Apakah harapan Tomok untuk Isma dan peyokongnya?
TOMOK: Tomok harap sangat Kak Isma buat yang terbaik pada malam konsert nanti. Kepada semua peminat, janganlah berhenti menyokong Isma dan Afundi dia. Tomok harap dia boleh jadi juara. Namun, ini semua terpulang pada rezeki. Satu bonus kalau Kak Isma menang.

MURAI: Selain datang beri sokongan, apa lagi yang akan Tomok buat untuk Isma?
TOMOK: Insya-Allah kalau berkesempatan, Tomok akan buat kempen untuk Kak Isma. Kalau ada masa sebelum konsert Tomok akan turun padang untuk berkempen.

Murai

Tiada ulasan: