Translate

||| Tentang Aku |||

Foto saya
Jenaris, Kajang Selangor, Malaysia
¤¤ Penyair nan tidak akan berhenti memaparkan sesuatu. Berkata benar biar pahit sekali pun. Kata kata biarlah membawa makna. Makna jangan berbau hina.¤¤

Perlu Baca

masalah tanah pusaka Md Sesh masih tidak selesai Klik Label: Pusaka Mengambil hak milik orang lain tanpa mengikut panduan Islam adalah HARAM; akta tanah yang dipinda oleh manusia hanya perangkap NERAKA bagi mereka yang tamak akan harta dunia

03 Jun 2009

Akaun di Yahoo selalu meragam

Akaun yang aku akses sejak sekitar tahun 1997 di Yahoo tetiba sahaja meragam. Telah dua hari aku cuba untuk klik ke sana tetapi masih tak boleh diakses. Nasiblah aku boleh guna akaunku idanradzi di sana. Jika tidak hanya boleh guna gmail sahaja. Bagaimana mahu berYM. Bulan lalu masalah yang sama, apakah ada kaki penggodam di Yahoo. Aatau pun aku yang terlua kata laluan lantaran bulan sudah punyalah teruk talian Yahoo.

Di Gmail juga aku pernah kehilangan e-mel yang aku guna untuk ruangan politik. Rasanya ada mereka yang di situs politik cuba menggodam e-mel kita melalui pendaftaran kita di situs mereka. Maka itu jika selalu menulis di ruangan politik eloklah guna e-mel yang berbeda dengan e-mel peribadi. Begitu juga kata laluan. Elok menggunakan kata laluan yang berbeda dengan e-mel peribadi. Ramai sangat kalangan webmaster di server politik tidak jujur & sering menggodam e-mel kita jika kita tidak sehaluan dengan fahaman politik mereka atau tersilap berhujah.

Awal 80an aku sering menggunakan e-mel ID yang aku sayangi seperti fatamorgana di Yahoo & Hotmail. Tak tahu siapa kini yang mengambil e-mel tersebut. Aku juga pernah menggunakan e-mel ID camar, jenaris, cenderai, kekasih, cekerawala & banyak lagi ID yang menarik tetapi semuanya kini telah diambil orang. Lantaran aku jarang buka e-mel tersebut. Ianya senang-senang diambil orang. Begitulah jika guna perkhidmatan percuma di alam maya. Belum tentunya ianya milik kita yang abadi.

2 ulasan:

- just me - berkata...

Harap2 tiada yg klon atau 'ambil alih' belantara jiwa.. :D

iDAN berkata...

Tak mungkin ada yang lain... Belantara jiwa tetap Belantara jiwa...