Translate

||| Tentang Aku |||

Foto saya
Jenaris, Kajang Selangor, Malaysia
¤¤ Penyair nan tidak akan berhenti memaparkan sesuatu. Berkata benar biar pahit sekali pun. Kata kata biarlah membawa makna. Makna jangan berbau hina.¤¤

Perlu Baca

masalah tanah pusaka Md Sesh masih tidak selesai Klik Label: Pusaka Mengambil hak milik orang lain tanpa mengikut panduan Islam adalah HARAM; akta tanah yang dipinda oleh manusia hanya perangkap NERAKA bagi mereka yang tamak akan harta dunia

22 Ogos 2009

Resah menunggu disebat (Ceritera)




SUNGAI SIPUT - Model sambilan, Kartika Sari Dewi Shukarnor, 32, kini resah menunggu detik menjadi wanita pertama di Malaysia disebat atas kesalahan meminum arak.

Ibu kepada dua orang anak itu bagaimanapun sudah bertekad untuk menghadapi hukuman itu tanpa ada niat melarikan diri.


KARTIKA melayan Wan Badariah dan Shukarnor sewaktu berbuka puasa di rumah mereka di Sungai Siput malam tadi manakala (gambar kanan) dia memohon doa meminta ditabahkan hati menghadapi dugaan.



KERATAN Kosmo! 23 Julai.


Dia sudah banyak kali menunaikan solat hajat dan berdoa kepada Allah agar diberikan keberanian dan ketenangan.

"Saya tidak akan lari. Saya tahu ramai bersimpati dan menyokong saya.

"Saya cuma berharap saya mampu menghadapi hukuman itu meskipun ia dibuat pada bulan Ramadan,'' katanya ketika ditemui di rumahnya di Kampung Jawang, Sungai Siput, kira-kira 70 kilometer dari sini semalam.

Kartika akan dibawa ke Penjara Kajang, Selangor untuk ditahan selama seminggu sebelum dikenakan hukuman sebat enam kali di situ.



Kosmo!

iDAN: Islam sebenarnya sekadar mengajar & mengingatkan. Rasanya Kartika Sari Dewi & keluarga telah pun mendapat pengajaran itu. Hukuman sebat sebenarnya bukanlah seperti yang dipapar bagaimana hukuman sivil laksanakan. Cukup sekadar menyakitkan yang tidak meninggalkan kesan sepanjang hayat. Andaianku begitulah, tak tahulah bagaimana pihak penjara akan melaksanakan hukuman ini nanti.

Tiada ulasan: