iDAN

02 September 2009

Ally tak marah Fasha (Hiburan)

Oleh Serimah Mohd Sallehuddin

"SELAGI Fasha tidak membuat pengakuan secara lisan kisah empat lelaki yang melamarnya, selagi itu saya tidak percaya dia yang bertanggungjawab menulis kisah itu di laman myspacenya," demikian kata personaliti TV3, Ally Iskandar mengenai pendedahan pelakon sensasi itu dalam laman myspace empat lelaki yang pernah melamarnya.

Selain Ally Iskandar, tiga jejaka lain yang dinyatakan pelakon itu dalam myspace pernah melamarnya ialah penunggang negara, Qabil Ambak; bekas suami pelakon Nora Danish, Rizal Ashram serta seorang VVIP dari negara jiran, Brunei Darussalam.

Ally yang pernah berkawan rapat dengan pelakon sensasi itu selama setahun menafikan dia cuba menyelamatkan nama baik pelakon berkenaan, tetapi katanya kecanggihan teknologi memungkinkan pelbagai kejadian tidak diingini daripada berlaku.

"Sesiapa saja boleh menceroboh masuk dan menulis mengikut sesuka hati mereka saja di internet. Oleh sebab itu, selagi Fasha tidak mengesahkan sendiri kebenaran cerita itu secara lisan, selagi itu saya tidak mempercayai dakwaan berkenaan dan tiada apa yang perlu saya marahkan.

"Saya tidak mahu memberikan kenyataan lebih-lebih mengenai tulisan berkenaan kerana saya tidak mahu memanjangkan cerita. Saya tahu mengenai kisah itu pun melalui rakan yang datang bertanya, tidak lama selepas itu saya sendiri menerima e-mel yang dimajukan rakan kisah yang kononnya ditulis Fasha itu.

"Secara jujur saya tiada sebarang perasaan sewaktu membaca e-mel itu, tidak terkejut dan tidak pula melenting. Hanya orang yang mengenali Fasha saja yang tahu orangnya macam mana, jadi kita nak marah pun tak boleh, nak terkejut pun tak boleh. Buat apalah nak dipanjangkan cerita ini kerana bagi saya kisah itu tidak mendatangkan manfaat kepada orang yang dikaitkan dalam cerita itu," kata Ally ketika dihubungi.

ALLY tidak menafikan keakrabannya dengan Fasha.

Ditanya apakah dia pernah melamar pelakon itu, Ally berkata, sepanjang berkawan selama setahun dengan pelakon itu, mereka tidak pernah membincangkan hal yang menyentuh mengenai hati dan perasaan secara mendalam. Perbualan mereka tidak lebih sekadar perbualan biasa seperti dengan rakan yang lain.

Ally tidak kisah jika peminat mahu membuat sebarang spekulasi mengenai pengakuannya kerana baginya mereka berhak untuk bersuara. Yang penting ujar pengantara program bual bicara Malaysia Hari Ini (MHI), hanya dia yang tahu apa yang berlaku.

"Saya tidak mahu mengiyakan atau menidakkan cerita itu. Jika saya nafikan nanti lebih banyak lagi spekulasi yang akan timbul. Lagipun apa pula kata keluarga saya, keluarga dia dan Fasha sendiri jika kisah ini dibesar-besarkan.

"Jadi terpulanglah kepada orang untuk membuat apa saja spekulasi, biarlah mereka hendak kata apa kerana hanya saya yang tahu apa yang berlaku," kata Ally lagi.

Bagaimanapun, Ally tidak menafikan sepanjang perkenalan itu, dia bukan saja rapat dengan Fasha tetapi juga dengan seluruh anggota keluarga aktres berkenaan iaitu ibu bapa serta adik-beradiknya yang lain.

Bagaimanapun, menurut Ally, keakrabannya dengan Fasha tidak lebih sekadar sahabat sama seperti dia melayan rakannya yang lain. Biarpun mengaku rapat, mereka jarang dapat bersua muka kerana kesibukan Fasha sebagai pelakon popular ketika itu.

Berita Harian

iDAN: Bagai Pinang dibelah dua, rasanya Ally & Fasya sepadan.

Tiada ulasan: