Translate

||| Tentang Aku |||

Foto saya
Jenaris, Kajang Selangor, Malaysia
¤¤ Penyair nan tidak akan berhenti memaparkan sesuatu. Berkata benar biar pahit sekali pun. Kata kata biarlah membawa makna. Makna jangan berbau hina.¤¤

Perlu Baca

masalah tanah pusaka Md Sesh masih tidak selesai Klik Label: Pusaka Mengambil hak milik orang lain tanpa mengikut panduan Islam adalah HARAM; akta tanah yang dipinda oleh manusia hanya perangkap NERAKA bagi mereka yang tamak akan harta dunia

23 Disember 2009

Suram Sakura (Delima Merkah)

...bunga sakura gugur dalam tanam hatiku...

Ranting sakura semakin kering

& tajam menyucuk batinku..

************************************************************
Percaya ada atau tidak ada bunga seiras Sakura di Jenaris
sila klik blog lama Penyair iDANRADZi ini

*******************************************

8 ulasan:

V.I.C @ D.I.A.N.A berkata...

Cantiknya bunga sakura. HQ dekat Jepun selalu send kalendar gambar bunga sakura ke sini. Kitorg ni gasak potong ambik gambar bunga je la.. kalendarnya bukan leh pakai. Cutinya tak sama.

iDAN berkata...

Ada ketika tu tetiba tumbuh sakura depan rumah! Diana nak tenguk Sakura di Jenaris?...

iDAN berkata...

Sudak dilink di bawah imej Sakura; gambar Sakura di Jenaris!.

V.I.C @ D.I.A.N.A berkata...

Mahu... tp rasanya mahu ke Jenaris je sama susah macam nak ke Jepun. Hilang arah.

iDAN berkata...

Nanti kalau pokok tu berbunga lagi saya kasi tahu!

Entah bila lagi agaknya pokok tu berbunga sedemikian; tahun tu entah kenapa tetiba ia berbunga lebat begitu tak sehelai daun pun ada di pokoknya. Kalau dapat klon pokok ini memang boleh buat Taman Sakura ala Malaya.

Ke Jenaris kini tak payah amat; ada Lebuh Raya enam lorong (tiga pergi tiga balik) melalui Lebuh Raya Saga Cheras ke Kajang.

Jumpa TESCO Kajang kemudian Giant Kajang ... kalau telah jumpa Penjara Kajang sah telah sesat.

apokalipso berkata...

cantik juga ya..warnanya nampak suci amat..

abg idan buat saya teringat lagu zaman 80an dulu..'sekuntum bunga sakura di gurun sahara'

terus saya cari dlm youtube..ni sedang mendengar la ni:)

iDAN berkata...

Sdr Apokalipso...

Memang sedap lagu 80an!; jiwa kita ini memang jiwa klasik!'

Lagu baru ini tak berapa fahamlah!, payah menjadi halua telinga!.

zeqzeq berkata...

sabar sabar jangan gugur lagi tunggu saya dulu, biarkan gugur dalam poket saya