Translate

||| Tentang Aku |||

Foto saya
Jenaris, Kajang Selangor, Malaysia
¤¤ Penyair nan tidak akan berhenti memaparkan sesuatu. Berkata benar biar pahit sekali pun. Kata kata biarlah membawa makna. Makna jangan berbau hina.¤¤

Perlu Baca

masalah tanah pusaka Md Sesh masih tidak selesai Klik Label: Pusaka Mengambil hak milik orang lain tanpa mengikut panduan Islam adalah HARAM; akta tanah yang dipinda oleh manusia hanya perangkap NERAKA bagi mereka yang tamak akan harta dunia

08 April 2011

de'orchid Pengikut ke 400


de'orchid adalah Pengikut yang ke 400 jurnalku ini. Ini URL blog de'orchid yang tentunya seorang seni lantaran dari catatannya dia terlibat dengan kumpulan teater.

http://sweetdeorchid.blogspot.com


Bayangkan hampir dua tahun aku mahu mengumpul kenalan di blog, dalam sekitar 400 orang Pengikut ini ada separuhnya rajin berkunjung saban hari. Sehari buat masa ini sekitar 150 pelayar klik blog ini tapi sekadar klik sebentar & berlalu. Yang rajin membaca tulisanku mungkin sekitar 50 orang pengunjung dalam sehari.

Dalam tempoh dua tahun tersebut aku hilang dari kancah blog sekitar enam bulan; leka dengan FaceBook (FB). Kekinian aku makin kurang berkunjung ke FB lantaran asyik kena sekat dari mahu berkenalan dengan rakan lain. Tapi tak dinafikan di FB lagi cepat dapat mencari rakan berbanding di Blogspot.

Salah satu sebab kenapa pemblog asyik beredar ke blog lain, selain isu yang kutulis tidak kena di hati; atau terlalu banyak blog lain yang tumbuh bagai cendawan selepas hujan. Mungkin juga paparan tidak sesuai dengan usia pelayar.

Aku telah menuju ke gerbang Warga Emas pastinya buah fikiranku amat berbeda dengan remaja masa kini. Pelayar dunia maya boleh dikatakan dari golongan remaja & mereka sekitar umur 30an. Mungkin juga masalah kelajuan akses asyik tersekat. Aku masih mencari-cari topik yang menarik.

Impianku aku mahu mengumpul Pengikut sampai ke empat angka. Tercapaikah!?.

Terima kasih de'orchid rakan sebendera pun Pengikut yang lain kerana masih sudi membaca catatanku ini. Salam bahagia & agar terusan berkarya adanya.

2 ulasan:

zeqzeq berkata...

Wargamu wargaku jua,
peminatmu minatku
pengikutmu boleh kongsi tak,hehe

iDAN berkata...

... salah satu versi blog mmg nak merapat ukhuwah sesama rakan di alam maya... hatta mmg digalakkan saling bertegur sapa sesama pengikut di blog ini...