iDAN

08 April 2011

Nuffnang dari tiada


Setidak-tidaknya aku dapat jua duit saguhati lantaran meletakkan iklan Nuffnang di paparan blog ini. Buat masa ini pengikutku pun belum sampai ke 400 pelayar, sepanjang dua tahun aku meletakkan iklan Nuffnang ini aku telah pun mendapat duit saguhati sekitar RM100.

Siapa tahu seandainya pengikut bertambah akan bertambah duit saguhati yang Nuffnang kasi. Yang penting pelayar ke blog ini klik iklan Nuffnang yang tertera. Jika kita klik enjin capaian seperti Google dalam menu imejnya pasti banyak cek yang dirakamkan. Ada yang dapat sampai RM2,000 (Tak pasti berapa lama) pemberian dari Nuffnang.

Mengikut syarat Nuffnang jika jumlah yang kita dapati dari iklannya telah mencecah RM50 ke atas ianya telah boleh buat tuntutan; sekitar sebulan dari tuntutan pasti kita akan terima cek dalam RM.

Aku bercadang duit yang aku dapat ini nak beli Sijil Simpanan Premium (SSP), manalah tahu kut ianya membiak, ada rezeki bagai tahun lalu; aku dapat cabutan saguhati yang agak lumayan dari SSB. Doakanlah agar aku dimurahkan rezeki. Cara begini benar-benar menguji kita yang rezeki itu bakal jatuh dari langit jika Ilahi mahu kasi kepada kitalah.

Dalam carta Statistik Pelayar ramai sangat kalangan pengunjung blog ini hanya klik sekejap sahaja; kemudian klik ke lain. Nampaknya memang agak sukar untuk menarik perhatian pengunjung blog ini dengan hanya kata-kata. Mungkinkah Imej akan dapat menarik pengunjung untuk klik lebih lama & banyak menu dihayati.

Terima kasih Nuffnang biar pun aku sering pertikaikan terlalu banyak pemenang setiap bulan blog menarik; adalah blog kaum asing; bukan blog orang kita Melayu. Ayuh kita panjangkan ukhuwah ini & segera kembangkan capaian blog sesama kita.

Tiada ulasan: