Translate

||| Tentang Aku |||

Foto saya
Jenaris, Kajang Selangor, Malaysia
¤¤ Penyair nan tidak akan berhenti memaparkan sesuatu. Berkata benar biar pahit sekali pun. Kata kata biarlah membawa makna. Makna jangan berbau hina.¤¤

Perlu Baca

masalah tanah pusaka Md Sesh masih tidak selesai Klik Label: Pusaka Mengambil hak milik orang lain tanpa mengikut panduan Islam adalah HARAM; akta tanah yang dipinda oleh manusia hanya perangkap NERAKA bagi mereka yang tamak akan harta dunia

04 April 2011

Soal Hati



Ila: Salam


iDAN: Wsalam siapa pula ni...
lama amat tak tegur pakcik
gambar pun dah berubah
mana lama amat menghilang



[Ila]
pakcik...
sy nak mintak pendapat pakcik la

[iDAN]
apa dia ini soal hati ke
ada org merisik ke

[Ila]
xla...

(lama senyap)

[iDAN]
mana lak ni...

[Ila]
mmg soal ati pn...

[iDAN]
ngapa dah jatuh cinta ke

[Ila]
sy sukakan seseorang...

[iDAN]
bagus tu
ok dengan siapa

[Ila]
dia salu wt sy gembira
tp...dia hak org lain...
dia xtau sy suka kan dia...
kami berkawan....

[iDAN]
payah tu
takkan nak rampas hak orang

[Ila]
2 la...
tp setiap kali sy ckp ngn dia...
sy rasa gembira sgt

[iDAN]
kalau mereka mmg merancang nak berumah tangga kena pujuk hati tu cari lain lah
nanti kekasihnya tahu hati ila payah tu

[Ila]
sy xkan rosakkan hati org..
demi hati sy....
sy harap sgt²...perasaan sy ni hilang

[iDAN]
emm! cubalah jadikan dia kawan sahaja
cinta tak semestinya tercapai
tapi pakcik risau kut kekasihnya anggap yg tidak²
dan cinta xsemestinya memiliki kn...
Ila carilah org lain sebaik dia
takkan tak ada
mmg cinta macam tu'
tapi luka amat
kalau jodoh pada yg lain bukan org kita cinta
rasanya tak menarik dunia ni
Ila cubalah jatuh cinta dengan org lain
jadikan dia tu sahabat sahaja

[Ila]
ade org cintakan sy...
tp...sy xcintakan dia...

[iDAN]
kecuali dia tak serius sangat dengan kekasihnya

[Ila]
hati sy kosong...

[iDAN]
emm! Kosng boleh diisi
Ila lebih senang kita hidup dengan org yg menyintai kita dari kita nak kejar cinta na tak pasti

[Ila]
xmungkin...
sy bahagia tanpa cinta
mungkin...keserasian kami
bergelak ketawa menyebabkn sy menyukainya

[iDAN]
rasanya itu perasaan sahaja
pakcik rasa

[Ila]
perasaan???
tp knp perasaan ni mesti ada

[iDAN]
kalau jejaka yang kejar Ila tu ikhlas.. itu cinta sejati Ila yg sebenarnya
dia hak orang Ila… selalu macam tu
jika jodoh nak sampai
banyak yg goda kita
selalu org putus tunang sebab org ketiga
pakcik tak sedap hati dengar masalah org ketiga ni
baik kejar cinta yg betul² ikhlas kat kita
bila jodohnya smpai nanti
takut Ila frush amat
mula buat perkara yg tidak²
tu yg tak suka tu...

[Ila]
jgn risau ...
sy xkn wt cm 2

[iDAN]
bunyinya macam tu
frush bercinta ni sakitlah Ila
apa salahnya terima sahaja cinta org yg mmg suka kat Ila... mudah kan?
lama-lama kalau dia baik pasti Ila rasa terlindung...
yg penting dia seorang yang bertanggung jawab...
mengejar cinta ini mmg indah tapi tak berpenghujung
tau-tau dah tua macam pakcik ini....
tak siapa yg benar-benar cintakan diri kita
paling sedih nanti bila Ila sakit
org yg tak cinta sungguh² dengan kita Ila
biar pun kita duduk sebumbung bila kita sakit dia akan rasa kita menyusahkan dia sahaja..
berharapkan kita cepat mati sahaja
tidak bagi mereka yg benar² cinta Ila
masa muda lain
dah tua baru kita tahu nilai cinta pasangan kita

[Ila]
terima kasih pakcik...
sy hargai sgt² nasihat²

[iDAN]
ramai kalangan org tua berpisah lantaran perasaan ini...
bagi pakcik cinta hingga ke akhir hayat
kalau Ila muda mungkin cinta itu bercampur dengan nafsu pelbagai
kurang cinta nafsu itu penyelamat
bila dah tua baru kita tahu
bayangkan pakcik dah tua ni dengan sakitnya
boroinya
nak kejar bini yang masih anggun
jalan nun jauh dari kita
benda macam ini Ila akan tempuh
bayangkan ramai kalangan wanita setua pakcik
gemuk² tak menarik lagi
bagaimana suaminya nak sayang & cinta
jika bukan benar² bernikah lantaran cinta..

[Ila]
Ila akan cuba melupakan cinta ini

[iDAN]
Baguslah jika pemuda yg menyintai Ila itu benar-benar jujur
Terimalah dia
Kalau Ila tak suka sabarkan saja
Cinta akan dating jua buat Ila
Biaralah bernikah dengan jpemuda yang benar-benar
Cinta sesame cinta.

[Ila]
Okeylah pakcik Ila minta diri laporlah sangat ni!.

(gambar sekadar hiasan!)

6 ulasan:

Firdaus Kasim berkata...

nie boleh buat lagu soal hati nie.. hehe

Entri Panas! Pakej Lengkap Nuffnang :
Rahsia Terbongar! Cara Sebenar Menjana Pendapatan Lumayan Nuffnang (Bahagian 1)

Rahsia Terbongar! Cara Sebenar Menjana Pendapatan Lumayan Nuffnang (Bahagian Akhir)

zeqzeq berkata...

Sayanngg pakcik..ops

iDAN berkata...

Sdr Fidaus;

Terima kasih lantaran kasi tips tentang Nuffnang, siapa tak suka dengan dut terpijak & saya setakad ini sekadar dapat sekitar RM70 sahaja namun ianya dah cukup baik siapa tak suka itu hasil kerja kreatif sendiri.

Bayangkan jika tulis puisi sebuah puisi sekadar RM20 di Berita Minggu. Bukan mudah nak lepas satu puisi pun dalam tempoh setahun

iDAN berkata...

Zeq, ada ketikanya cinta itu datang pada ketika yang tidak yang tak kita duga.

Kes Ila ini mmg amat sukar lantaran menyintai kekasih orang; Ianya akan cuma tecapai jika sanggup memadu cinta hatta melukakan hati seorang gadis nan lain... sanggupkah?.

Tanpa Nama berkata...

bahaya kalau dilayan2 kalu dh suka tu...ti lama2 jatuh cinta...baik jauhkan diri sebelum cinta mula berputik..

iDAN berkata...

Sdr Tnpa Nama;

Sebaiknya begitu buat kata orang tua-tua; kambang bukan seekor bunga pula bukan sekuntum; jangan biarkan hati itu melarat dengan perasaan cinta; cinta tidak berbalas amat pedih hati menerimanya.