Translate

||| Tentang Aku |||

Foto saya
Jenaris, Kajang Selangor, Malaysia
¤¤ Penyair nan tidak akan berhenti memaparkan sesuatu. Berkata benar biar pahit sekali pun. Kata kata biarlah membawa makna. Makna jangan berbau hina.¤¤

Perlu Baca

masalah tanah pusaka Md Sesh masih tidak selesai Klik Label: Pusaka Mengambil hak milik orang lain tanpa mengikut panduan Islam adalah HARAM; akta tanah yang dipinda oleh manusia hanya perangkap NERAKA bagi mereka yang tamak akan harta dunia

01 Jun 2011

Hutang

  • Itulah... sampai hati kan, minta tolong kawan..bila tolong, buat macamni pula. Oja jadi fobia...
  • Idan Radzi rakan abg yg kena tipu gores & menang tu lagilah sedih... macam Ulan dia hangus BELASAN ribu RM; barangannya tak sampai pun harga separuh... mudah sangat orang nak ambik duit kita pula bukan senang nak simpan duit banyak tu... macam kes Oja paling tidak tahu orang yg pinjam; kes penipuan ni entah orang dari mana... tau-tau ofisnya dah tutup...
  • Idan Radzi RM12,000 hangus barangannya entah apa-apa janji kompeni ni akan tolong jualkan kepada orang lain; keuntungan berganda... tapi dia yang kaya berganda...! tertipu kita tak pasti dapat pahala atau tidak; tapi kasi hutang insyaAllah kita akan dapat semua hak kita di sana nanti...
  • Idan Radzi perlu diingat hutang yang tak berbayar ini akan mengikat kaki kita melangkah ke Syurga... ibarat dosa kita sesama manusia kena pohon keampunan pada empunya diri; dosa kita pada Tuhan jika diterima taubat kita... akan jadi mudah perjalanan kita di sana nanti... (amat berbeda dua kesalahan ini)

Jika kita rajin menziarahi orang meninggal dunia, sebelum jenazahnya di bawa ke tanah perkiburan pasti waris akan mengucapkan masalah hutang si mati; bolehlah dituntut kepada waris yang tinggal. Jikalau tak dilunaskan hutang tersebut; pasti amat sukar perjalanan ini

Tiada ulasan: